اقتصاددان ترکیه که پیشتر دوبار مسئولیت وزارت اقتصاد را در دولت‌های اردوغان و یلدرم برعهده داشته به عنوان نامزد آکپارتی در شهرستان ازمیر در مرکز استان انتخاب شده است.

فتح ازمیر از اهداف مهم اردوغان در انتخابات پیش‌رو ‌

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، استان مهم ازمیر همواره همچون قلعه هواداران حزب حریت٬ رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و رهبر حزب عدالت و توسعه دیروز با حضور در جمع هواداران حزب خود در ازمیر٬ نامزدهای آکپارتی یا حزب حاکم برای احراز پست شهرداری‌های این استان در انتخابات مارس سال ۲۰۱۹ را اعلام کرد.

نهاد زیبکچی اقتصاددان ترکیه که پیشتر دوبار مسئولیت وزارت اقتصاد را در دولت‌های اردوغان و یلدرم برعهده داشته به عنوان نامزد آکپارتی در شهرستان ازمیر در مرکز استان انتخاب شده است.

 اردوغان امیدوار است با معرفی این چهره قدرتمند اقتصادی بتواند برای نخستین بار اداره شهرداری شهر مهم و استراتژیک ازمیر را به حزب خود واگذار کند.

 در سالیان اخیر ازمیر همواره قلعه طرفداران حزب جمهوری خلق به شمار آمده و حزب عدالت و توسعه هیچگاه نتوانسته در این استان پیروزی چشمگیری به دست بیاورد، اما این بار اردوغان امیدوار است که با حمایت حزب حرکت ملی و ائتلاف با دولت باغچلی رهبر این حزب بتواند با استفاده از آرای پارسنگ هواداران ملی‌گرای باغچلی٬ نتیجه را به نفع نامزد حزب خود تغییر دهد.

بر اساس نظراتی که اغلب تحلیلگران ترکیه منتشر کرده‌اند٬ پیروزی در ازمیر برای زیببکچی دشوار به نظر می‌رسد اما اگر نتایج به نفع این اقتصاددان تغییر پیدا کند٬ در این صورت حزب جمهوری خلق در موقعیت سیاسی خود در غرب ترکیه دچار ضعف و رخوت خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.