در حالی که نرخ ارائه خدمات دولت به شرکت‌های اینترنتی و ارتباطی کاهش یافته اما این شرکت‌ها با توجه به افزایش نرخ ارز اقدام به گران کردن خدمات خود کرده‌اند و اما از طرفی هزینه تبلیغات آنها در صداوسیما به ۲۰۰ میلیارد تومان رسید.

تبلیغات ۲۰۰ میلیاردی به‌جای کاهش تعرفه‌ها از سوی شرکت‌های اینترنتی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، افزایش و توسعه زیرساخت‌های ارتباطی طی سالیان گذشته تا اندازه‌ای ظرفیت اپراتورهای ارتباطی ثابت و سیار کشور را در مواجهه با شرایط تحریم و افزایش نرخ تجهیزات را ارتقا داد.

مبتنی بر همین افزایش ظرفیت زیرساخت‌ها، نرخ رشد ترافیک داخلی در آذر ماه سال جاری به نسبت شهریور ماه سال گذشته با رشد 317 درصدی مواجه شد در حالیکه نرخ رشد ترافیک اینترنت در همین بازه زمانی 55 درصد رشد داشت.

گذری بر نمودار تجمعی تعداد برنامه‌های موبایل از سال 92 تا آبان 97 نیز نشان می‌دهد که بیش از 200 هزار اپلیکیشن تولیدی در کشور داشتیم که تولید بیش از 114 هزار اپلیکیشن مربوط به سال جاری بوده است.

همانطور که در گزارش‌های قبلی نیز به ضریب رشد تلویزیون اینترنتی در کشور اشاره داشتیم، از شهریور 96 تا مهر 97 رشد بیش از 300 درصدی ترافیک VOD داخلی را شاهد بودیم و در همین بازه زمانی، بیش از 100 درصد تماشای زنده تلویزیون از طریق شبکه رشد داشته است.

اما با تمامی این اوصاف وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ضمن اشاره به کاهش متوسط 40 درصدی خدمات دولت به شرکت‌های اینترنتی، عنوان کرد: در دو ماه اخیر رشد متوسط هفت تا 12 درصدی در تعرفه خدمات بخش خصوصی را شاهد بوده‌ایم.

با توجه به اینکه رقم مذکور چشم‌گیر است و با توجه به وضعیت درآمدی نه چندان مطلوب بخش ارتباطات ثابت، انتظار می‌رود که راهکاری برای مقابله با این گرانی‌ها اندیشیده شود، آذری جهرمی نسبت به این قضیه نیز واکنشی نشان داد.

وی در توییتی نوشت: به واسطه تغییرات نرخ ارز، افزایش هزینه‌های اپراتورها چشم‌گیر بوده است که راهکار، کنترل این هزینه‌هاست.

او خاطرنشان کرد: برخی هزینه‌ها قابل کنترل است؛ مثلا از آنها خواسته‌ام تبلیغات تلویزیون و بسیاری دیگر از هزینه‌ها را کنترل کنند.

آذری جهرمی با تأکید بر اینکه نباید هزینه تبلیغات و امثال آن از جیب مردم داده شود، گفت: صرفا هزینه تبلیغات تلویزیونی امسال اپراتورها 200 میلیارد تومان گزارش شده است؛ بماند که صرفه‌جویی از محل به اشتراک‌گذاری منابع اپراتورها با یکدیگر نیز قابل توجه است.

به گزارش تسنیم، با توجه به افزایش نرخ مکالمات و بسته‌های اینترنتی اپراتورهای بزرگ ارتباطات همراه کشور در ماه‌های گذشته، انتظار می‌رود در شرایطی که مباحث تحریم و افزایش نرخ‌های ارزی به نوعی مانع‌تراشی در روند توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کرده، حداقل اپراتورها با صرفه‌جویی‌های اقتصادی و خط کشیدن دور ریخت‌وپاش‌های اضافی، زمینه تعدیل تعرفه‌ها و رضایت کاربران را فراهم کنند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.