۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۸
کد خبر: 638051

خراسان شمالی-داستان حماسه دشت هویزه از آنجا آغاز می شود که گروهی از جوانان جان بر کف اسلام و عاشقان راه امام حسین(ع) در چهاردهم دی ماه ۱۳۵۹ خود را آماده می کنند تا یکی از حماسه های بیشمار دفاع مقدس را با ایثار خون خود بیافرینند و به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و متجاوزان مزدور استکبار جهانی پاسخی حسین گونه بدهند.

به گزارش قدس آنلاین، داستان حماسه دشت هویزه از آنجا آغاز می شود که گروهی از جوانان جان بر کف اسلام و عاشقان راه امام حسین(ع) در چهاردهم دی ماه ۱۳۵۹ خود را آماده می کنند تا یکی از حماسه های بیشمار دفاع مقدس را با ایثار خون خود بیافرینند و به دشمنان قسم خورده انقلاب اسلامی و متجاوزان مزدور استکبار جهانی پاسخی حسین گونه بدهند.

شب فرا می رسد، شهید بزرگوار حسین علم الهدی وظایف هر یک از یاران خود را مشخص می کند و خطاب به آنان می گوید: ان شالله ملاقات بزرگی در پیش خواهیم داشت؛هم رزمان شهید علم الهدی سرا از پا نمی شناسند و خود را آماده این حماسه بزرگ و ملاقات با خداوند متعال می کنند.

در ۱۵ دی ماه ۱۳۵۹ روز آغاز عملیات بود، برای این عملیات دو تیپ از لشگر ۱۶ زرهی قزوین و یک تیپ از لشگر ۹۲ زرهی اهواز و دوگردان از سپاه و عده ای از نیروهای جنگ های نامنظم (شهید چمران) منظور شده بود، از هدفهای این عملیات پاکسازی شمال و جنوب کرخه کور از وجود نیروهای متجاوز و آزاد سازی پادگان حمید و منطقه جفیر بود.

نتایج عملیات در این روز موفقیت آمیز بود، رزمندگان اسلام پس از تصرف مرزهای کرخه و حاج بدر قصه پیشبردی به سوی پادگان حمید را داشتند.

در ۱۶ دی ماه ۱۳۵۹ دشمن با یک ضد حمله سنگین وارد منطقه می شود، لذا از مقر فرماندهی دستور عقب نشینی صادر می شود و بنی صدر خائن دستور تخلیه هویزه را صادر می کند و دستور می دهد که نیروها در دو سو سنگر مستقر شوند این دستور بنی صدر با مخالفت جدی شهید حسین علم الهدی و دیگر رزمندگان اسلام مواجه شد و نیروها در هویزه باقی می مانند و به مقابله با حمله های سنگین دشمن می پردازند و در نهایت در این جنگ نا برابر و مقاومت جانانه رزمندگان اسلام بیش از یکصد تن از نیروهای سپاه اسلام از جمله شهید بزرگوار حسین علم الهدی به شهادت می رسند و به دیدار معشوق شتافته و به آن ملاقات بزرگی که شهید علم الهدی به یارانش وعده داده بود نائل می شوند و یکی از صفحات باشکوه دفاع مقدس را می نگارند.

آری دوران هشت سال دفاع مقدس لبریز از حماسه ها و جان فشانی هاست و حماسه هویزه یکی از باشکوهترین این حماسه هاست. شکوه دفاع مقدس مرهونهمین حماسه ها و حماسه سازیهاست.

زیرا حماسه ها همچنان که تاکنون شاهد بوده ایم نویدی بر پیروزی های بزرگ دفاع مقدس شد و بساط دشمن بعثی و هم پیمانانش را از سرزمین مقدس ایران اسلامی برچید هم اکنون نیز پس از گذشت سه دهه از جنگ تحمیلی و دفاع مقدس دفاع و پایداری همچنان پا برجاست و دشمنی های دشمنان انقلاب نیز در عرصه های مختلف فرهنگی- سیاسی- اقتصادی ادامه دارد و امروز نیز فشارهای اقتصادی و در واقع یک جنگ تمام عیار اقتصادی را علیه ما آغاز کرده اند ولی ملت بزرگ ایران اسلامی همچنان استوار و پابرجا در مقابل این فشارها ایستاده اند و پشت سر ولایت و گوش بفرمان ولی فقیه و امام خویش خضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) این انقلاب را در آستانه چهل سالگی جشن خواهند گرفت و یاد وخاطره شهدای انقلاب و امام راحل عظیم الشان را گرامی خواهد داشت.

آری حماسه ها و حماسه آفرینی بشارت پیروزی اند و حماسه سازان نویسندگان این فصل شکوهمندند یاد همه حماسه سازان تاریخ اسلام بویژه حماسه دشت هویزه گرامی و راهشان پررهرو باد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.