مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از کشف ۳۰ بهله پرنده شکاری و انهدام سه باند قاچاق این پرندگان ارزشمند در استان خبر داد.

باند صید و قاچاق پرندگان در مشهد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، تورج همتی  اظهار داشت: یگان ویژه محیط زیست استان ۳۹ صیاد متخلف را درفصل بازگیری به قانون معرفی کرده‌اند.

وی ضمن اشاره به اینکه یگان ویژه حفاظت محیط زیست استان که برای دستگیری متخلفین صید پرندگان شکاری آموزش‌های لازم را کسب کرده‌اند، با گشت‌های مستمر در نقاط حساس استان و همکاری مردمی، بازگیران حرفه‌ای که عمدتاً از استان‌های جنوبی کشور به خراسان رضوی آمده و با ادوات و شگردهای خاص اقدام به شکار و صید و قاچاق پرندگان شکاری به خارج از استان می‌کنند را دستگیر و به مراجع قضایی هدایت کرده‌اند.  

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: ۴ بهله پرنده با ارزش شکاری از نوع بالابان، ۲۲ بهله دلیجه، سه بهله لیل و یک بهله ترمتای لیل از این متخلفین کشف و ضبط شده است.  ۳۵ قطعه از پرندگان وحشی نیز همچون قمری، کبوتر و فاخته که جهت طعمه استفاده می‌شدند نیز از متخلفان کشف و ضبط شده است.

همتی به کشف و معدوم سازی ادوات صید پرندگان شکاری از متخلفین یاد شده اشاره و افزود: ۲۱ رشته تور پرنده‌گیری،۳۰ عدد دام (شبچه)، ۱۹ مورد دام(کوخط) در این کشفیات بوده و  ۶ دستگاه موتور سیکلت نیز از صیادان متخلف توقیف شده است.  سه باند قاچاق پرندگان شکاری نیز در همین راستا متلاشی شده و متخلفان طی ۱۵ پرونده مجزا به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی بیان کرد: فصل بازگیری، از اواخر مردادماه شروع و تا پایان پاییز و سرد شدن هوا ادامه دارد و در این فصل علاوه بر پرندگان شکاری بومی استان، مهاجرت گونه‌های شکاری دیگر را هم شاهد هستیم و  این موضوع متخلفان سودجو را به زیستگاه‌های مطرح پرندگان شکاری در استان همچون کوهستان‌ها و دشت‌های شهرستان‌های مشهد، چناران، قوچان، درگز، کلات، فریمان، سبزوار و سرخس می‌کشاند.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.