مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی از کاهش ۱ و ۹ دهم درصدی نرخ بیکاری استان در فصل پاییز نسبت به تابستان گذشته خبر داد.

کاهش نرخ بیکاری در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، شکوه میرشاهی با اشاره به آخرین سرشماری نیروی کار کشور که توسط مرکز آمار ایران منتشر شده است، گفت : بر این اساس نرخ بیکاری استان ۹ درصد اعلام شده که نسبت به پاییز پارسال افزایش ۲ دهم درصدی و نسبت به تابستان سال ۹۷ کاهش۱.۹درصدی را نشان می دهد.

وی افزود : نرخ مشارکت اقتصادی استان در پاییز ۹۷ به ۴۶.۹درصد رسیده است که نسبت به پاییز سال ۹۶ افزایش۳.۱درصدی و نسبت به تابستان ۹۷ افزایش ۴.۸ درصدی دارد.

 وی اظهار کرد : بر اساس این گزارش، پاییز ۹۷ خراسان رضوی رتبه اول بالاترین نرخ مشارکت اقتصادی کشور و رتبه ۲۳  بالاترین نرخ بیکاری کشور را دارا بوده است.

 مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری خراسان رضوی تصریح کرد : در سال جاری هدفگذاری استان برای ایجاد ۱۱۰ هزار شغل جدید بود که تا کنون بیش از این میزان محقق شده است.

 وی اظهارکرد : میزان خالص اشتغال ایجاد شده دراستان برخلاف  برخی آمار مبنی بر افزایش بیکاران در استان مثبت بوده است که گزارش مرکز آمار ایران نیز این موضوع را تایید می‌کند.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.