نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: ظرفیت هوشمندسازی در شهر مشهد، ظرفیت بسیار بالایی است. در فضای فیزیکی، خدماتی به مردم ارائه می‌شود اما در فضای مجازی نتوانسته‌ایم حقوق مردم را به عنوان دولت الکترونیک به آنها ارائه کنیم.

نتوانسته‌ایم در فضای مجازی حقوق مردم را به آنها ارائه کنیم

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام والمسلمین نصرالله پژمانفر با اشاره به عدم مطلوبیت خدمات در حوزه فضای مجازی، اظهار کرد: این به دلیل ضعفی است که ما در حوزه زیرساخت داریم یعنی وقتی ما شبکه ملی اطلاعات نداریم، خدماتی که ارائه می کنیم، بسیار بی کیفیت، بسیار گران و بسیار ناامن است.

وی افزود: ما امروز برای این که بتوانیم مثل خیلی از کشورهایی که همزمان با ما و یا بعد از ما کار را شروع کردند و خدمات متنوعی را نیز به مردم ارائه می‌کنند، بهترین خدمات را به مردم برسانیم، باید بتوانیم مشکل زیرساخت‌های این موضوع را حل کنیم.
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: بخشی از این موضوع، مربوط به مجلس شورای اسلامی است و این که قوانین مربوط به این موضوع تدوین شود. به دلیل آن که شورای عالی نتوانست کاری انجام بدهد و مرکز ملی هم نتوانست انتظاراتی که برای استفاده کردن از ظرفیت و فرصت‌های فضای مجازی موجود است را برآورده کند، ما در این موضوع ورود پیدا کردیم و در کارگروهی با عنوان کارگروه فضای مجازی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی که بنده مسئولیت آن را بر عهده دارم، کار قانون‌گذاری در این زمینه را انجام می‌دهیم.
حجت الاسلام والمسلمین پژمانفر با اشاره به سفر سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر به مشهد اذعان کرد: تشکیل این نمایشگاه، بستر بسیار خوبی برای آن است که بتوانند به‌روزترین اطلاعات و خدمات در حوزه های دانشی و پژوهشی را ارائه کنند.
وی در پایان تصریح کرد: بسیاری از خدماتی که در این نمایشگاه عرضه شده، از حمایت مناسبی برخوردار نیستند و این خدمات، به صورت نظام‌مند ارائه نمی‌شود. به نظر من، بخشی از این موضوع، مربوط به ضعف در اراده ها است. این موضوع جدی گرفته نشده و خدماتی که برای آن در نظر گرفته شده نیز کافی نیست. در فضای مجازی، فضاهای زیادی برای کسب و کار مشروع وجود دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.