رئیس جمهور فرانسه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، ضمن انتقاد از ناآرامی‌ها در این کشورخواستار گفت‌وگو برای حل مسائل موجود شد.

ماکرون به اعتراضات روز شنبه در فرانسه واکنش نشان داد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه با انتشار پیامی به  تجمع دیروز معترضان موسوم به «جلیقه زردها» واکنش نشان داد.

وی در شبکه اجتماعی توئیتر نوشت: «بار دیگر خشونت شدید، حمله به جمهوریت را به دنبال داشت.. آنهایی که مرتکب این اقدامات می‌شوند، ضرورت پیمان مدنی ما را فراموش کرده‌اند. عدالت غلبه خواهد کرد.همه باید تلاش کنند تا امکان مذاکره و گفت‌وگو ایجاد شود.»

بیش از یک ماه قبل، ماکرون در نشستی اضظراری با اعضای کابینه خود، طی بیانیه‌ای اعلام کرد که از وزیر کشور خواسته است که نیروهای امنیتی فرانسه را برای اعتراضات احتمالی بیشتر ساماندهی کند و به نخست وزیر کابینه نیز دستور داده زمینه مذاکره با رهبران و نمایندگان معترضان را هم فراهم کند. 

با این حال، گروهی از  جلیقه زردها با ارسال نامه‌ای سرگشاده برای ماکرون به وی درباره شیوه رفتار با مردم هشدار دادند. معترضان ضمن انتقاد از اینکه با معترضان مثل گدا رفتار می‌شود، پیشنهاد گفت‌وگوی ملی را رد کردند و خواستار کاهش قابل توجه مالیات‌ها شدند.

جلیقه‌زردها فراخوان‌هایی را برای برگزاری تظاهرات در نخستین شنبه سال 2019 داده‌ بودند. شهرهای «پاریس»، «لیون»، «بوردو»، «تولوز»، «استراسبورگ» از جمله مناطقی بودند که در آنها از مردم خواسته شده  بود که مانند هفته‌های پیش به خیابان بیایند.همچنین از شهرهای «مون‌پلیه»، «روان» و «تولون» هم اخباری از ناآرامی گزارش شد.

اعتراضات مردمی در فرانسه که از حدود دو ماه پیش در اعتراض به سیاستهای اقتصادی دولت پاریس شروع شده، با وجود عقب نشینی ماکرون از برخی از این سیاستها، همچنان ادامه دارد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.