مازندران- محمدرضا جهان آرا از زراعت چوب بعنوان مهترین راهکار برای جلوگیری از تخریب جنگل ها یاد کرد.

زراعت چوب از تخریب جنگل‌ها جلوگیری می‌کند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی مازندران،محمدرضا جهان آرا معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران در حاشیه کاشت ۲۸۰۰ اصله نهال در مجتمع آموزشی رفاهی شهید ستاری بابلسر اظهار کرد: یکی از مهمترین و حیاتی ترین راهکار برای برون رفت از بحران تخریب و نابودی باقیمانده جنگل های کشور، زراعت چوب و توسعه آن به ویژه در خارج از جنگل هاست.

وی اضافه کرد: با این اقدام در اولین مرحله می توان با تولید فراوان چوب و رفع حداقل نیازهای چوبی کشور فرصت کافی برای برنامه ریزی های بعدی و مقابله با سایر عوامل مخرب داشت.

معاون امور جنگل اداره کل منابع طبیعی مازندران- ساری با اشاره به اینکه عواملی همچون وجود دام در جنگل، حضور جنگل نشینان و قاچاق چوب در تخریب و آسیب رساندن به موجودیت جنگل ها نقش بسیار مهمی دارند، گفت: در مقابل این اقدامات تخریبی می توان عملیات پرورشی و جنگلداری در جنگل های طبیعی و ارزشمند کشورمان را که از اهمیت فراوانی برخوردارند، اجرا کرد.

جهان آرا با بیان این مطلب که فرهنگ درختکاری و کاشت نهال نباید مختص ایام خاصی باشد، تصریح کرد: کاشت نهال و حفظ محیط زیست از جمله موضوعات مهمی است که در اسلام به آن تاکید شده و مردم باید جهت ایجاد تعادل در طبیعت، حفظ محیط زیست و منابع طبیعی گام های جدی بردارند.

وی تاکید کرد: دوستداران محیط زیست و سازمان های مردم نهاد می توانند در این رابطه وارد عمل شده و فرهنگ سازی کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.