مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان‌رضوی گفت: مشکل بیمه غرفه‌داران بازارهای شهرداری مشهد برطرف می‌شود.

مشکل بیمه غرفه‌داران بازارهای شهرداری مشهد برطرف می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمد سنجری ظهر امروز در جلسه رسیدگی به مشکلات مشاغل سیار و ساماندهی فروشندگان غیررسمی در روزبازارها، عصربازارها و شب‌بازارهای مشهد اظهار داشت: اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی از ساماندهی بازارهای شهری شهرداری حمایت می‌کند و ۳۵۰۰ غرفه‌دار تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی در ۲۲ روزبازار، عصربازار و شب‌بازار مشهد حمایت و ساماندهی می‌شود.

وی افزود: در بحث توانمندسازی و افزایش مهارت‌آموزی غرفه‌داران بازارهای شهری آموزش‌های ۴ ساعته ماهانه پیش‌بینی شده و یکی دیگر از مسائلی که در دستور پیگیری و رسیدگی قرار گرفته بحث بیمه غرفه‌داران این بازارها بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی با اشاره به حضور دستفروشان در مشهد، خاطرنشان کرد: دستفروشان و بساطی‌ها به عنوان نمونه‌هایی از بخش غیررسمی اقتصاد، بخشی هستند که تمام جوامع توسعه یافته و توسعه نیافته با آن مواجه هستند و با برای ساماندهی آن‌ها حمایت تمامی دستگاه‌های متولی را شاهد باشیم.

سنجری با بیان اینکه در شکل‌گیری مشاغل غیررسمی، عوامل تاثیرگذار زیادی در سطح کلان و خرد وجود دارد، تصریح کرد: از جمله مهم‌ترین دلایل ایجاد و گسترش مشاغل غیررسمی شامل افزایش مالیات و سهم بیمه اجتماعی در بخش‌های تولید و خدماتی بخش رسمی، مقررات و ضوابط دست‌وپاگیر، پرداخت‌های اجتماعی، فقدان ظرفیت‌ها و بسترهای شغلی مناسب در بازار کار و غیره بوده است.

وی با بیان اینکه البته فعالان شاغلان غیررسمی آثار نسبتاً مطلوبی نیز دارد، تاکید کرد: رهایی از فقر و گرسنگی، دستیابی به شغلی موقت، تامین سرمایه اولیه برای ورود به بخش رسمی و غیره را می‌توان بخشی از این  آثار عنوان کرد.

منبع: تسنیم

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.