مازندران- مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری از حضور مناطق همجوار و معین و هجده دستگاه اجرایی مازندران در رزمایش اطفاء حریق خبر داد.

انفجار فرضی خط لوله نفت خنثی شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری، عباس خلیل پور مسئول روابط عمومی این شرکت اظهار کرد: مانور اطفا حریق با پیش فرض انفجار خط لوله انتقال نفت کوره از پایانه های نفتی به نیروگاه نکا که متعلق به شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری است توسط عوامل خرابکارانه انجام و با اطفا حریق و پاکسازی محیط زیست خنثی شد.

وی با اشاره به گستردگی مانور که در زمین بایری در اطراف نیروگاه شهید سلیمی نکا برگزار شد، اضافه کرد: در این عملیات، واحد ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با همکاری تعدادی از دستگاههای اجرایی و عملیاتی مرتبط با فرض انجام عملیات خرابکارانه افراد معاند بر روی خط لوله ۱۴ اینچ نفت کوره، از آتش سوزی گسترده جلوگیری کردند.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با اشاره به اینکه مقادیر زیادی نفت کوره با توجه به در سرویس بودن ایستگاه پمپاژ مربوطه در منطقه پخش و باعث گسترش حریق گردید، گفت: مانور در دو مرحله انجام شد که در مرحله اول نیروهای مستقر در ایستگاه تقویت فشار پس از شنیدن صدای انفجار و ایجاد شعله از موضوع مطلع و بلافاصله اقدام به اطلاع رسانی شرکت های مجاور محل حادثه کردند و  کمیته بحران در شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری به فرماندهی مدیر شرکت به عنوان فرمانده حادثه تشکیل شد.

خلیل پور از اقدام سریع گروههای اطفا حریق گفت و یادآور شد: گروه های اطفا حریق  از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری، نیروگاه شهید سلیمی، پایانه های نفتی و بندر امیر آباد به عنوان گروههای اصلی عملیات اطفا و گروه های سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی نکا، شرکت خط لوله سریعا در محل حادثه حاضر شده و تحت فرماندهی مسئول ایمنی و آتش نشانی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری به عنوان فرمانده حریق انجام وظیفه کردند.

وی وسعت آتش را تقریبا ۳۰۰ متر مربع ارزیابی کرد و اذعان داشت: به منظور ارزیابی توان عملیاتی نیروهای آتش نشانی شرکت های درگیر، این مانور طراحی و سناریوی آن با ایجاد شرایط واقعی نوشته شد.

مسئول روابط عمومی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با اشاره به اینکه علاوه بر خسارت سنگین مالی از نظر آلودگی در حوادث نفتی، آلودگی محیط زیست نیز بسیار خطر ناک است، مرحله دوم مانور را اینگونه شرح داد: پس از پایان اطفا حریق و امداد و نجات، نیروهای خدمات مهندسی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری با استقرار پمپ سیار در اطراف گودال های مواد نفتی، پساب آلوده نفتی موجود را به کمک  نفتکش ها انتقال داده تا آثار آلودگی خاک و آب و هوای محل حادثه از بین رفته و پاکسازی محیطی به عمل آید.

خلیل پور انجام مانورهای منظم و مدون را از اقدامات مهم برای کنترل پیامدهای زیانبار ناشی از حوادث غیرمترقبه دانست و اشاره کرد: در این مانور تعامل و همکاری هرچه بیشتر شرکت ها و سازمان های عملیاتی و امدادی برای رسیدن به یک روش پایدار برای کنترل حوادث در زمان بحرانی تمرین شد.

وی با تاکید بر اهمیت آمادگی نیروهای امدادی، بیان کرد: این مانور با هدف هماهنگی بین گروههای عملیاتی و امدادی به منظور اطفا حریق و پاکسازی محیط زیست  بین ارگانها برگزار شد تا علاوه بر افزایش مهارت و آمادگی نیروها، نقاط ضعف و قوت شان ارزیابی شود.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.