بن بست در پروژه شکست ناپذیری قهرمان سه گانه قطر باعث شد تا پیش بینی ها در قبال پایان کار سرمربی تونسی این باشگاه درست از آب دربیاید.

مربی اروپایی برای گروه مرگ آسیا می آید

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، کری های مرسوم میان شیوخ ثروتمند و پرنفوذ کشورهای عربی که هر یک مالکان باشگاه های سرشناس حاشیه خلیج فارس هستند، باعث شد تا طی سال های گذشته رقابت های این منطقه به قتلگاه بسیاری از مربیان بزرگ تبدیل شود. اتفاقی که این بار برای مربی ۵۷ ساله و مشهور تونسی افتاد تا دومین چالش او در لیگ ستارگان قطر نیز جز ناکامی عایدی دیگری برای نبیل معلول بعد از جام جهانی تلخ ۲۰۱۸ با تونس نداشته باشد.


شیخ تمیم آل ثانی، مالک متمول باشگاه پاری سن ژرمن در کنار تمام ریخت و پاش ها در فوتبال اروپا برای تبدیل تیم محبوب پاریسی به برند شماره یک قاره سبز در رقابت های داخلی نیز روی کسب عناوین و افتخارات موجود تمرکز فوق العاده ای داشت تا جایی که بعد از خرید امتیاز باشگاه الجیش و ادغام آن با لخویا مالک باشگاهی تازه تاسیس اما قدرتمند به نام الدحیل شد که در همان سال اول فعالیت توانست سه گانه جالب توجهی با هدایت جمال بلماضی الجزایری الاصل به ثبت برساند.


بلماضی در پروسه مد نظر شیخ تمیم بن حمد آل ثانی توانست تیمی شکست ناپذیر بسازد، تیمی که بدون باخت قهرمان لیگ ستارگان و دو جام داخلی دیگر شد و در لیگ قهرمانان آسیا نیز با ۸ برد متوالی و ثبت رکوردی افسانه ای به جمع هشت تیم برتر قاره کهن رسید. وقتی بلماضی با پیشنهاد فدراسیون الجزایر برای هدایت تیم ملی وسوسه و بعد از کشمکش های فراوان توانست قراردادش را با الدحیل فسخ کند مالک باشگاه الدحیل به سراغ پیرمردی ۵۷ ساله از تونس رفت که بعد از کابوس های رقم خورده در سوریه به عنوان مربی آزاد در دسترس بود.


نبیل معلول بعد از تجربه تلخ سال ۲۰۱۴ با الجیش دوحه، برای دومین بار زیر بار چالش کار در لیگ ستارگان رفت چون پاسخ منفی دادن به پیشنهاد باشگاهی پرستاره و متمول همچون الدحیل واقعا سخت بود. اما ورود مرد تونسی به تیم قهرمان سه گانه قطر از همان روز اول دردسرساز شد چون پروسه شکست ناپذیری الدحیل با ناکامی در سوپرکاپ قطر مقابل الریان برباد رفت تا فشارها روی نبیل معلول از همان بازی اول بیشتر از همیشه شود. با وجود فراز و نشیب های الدحیل با مرد تونسی اما یکه تازی و پیشی گرفتن از رقبایی مثل السد و الریان باعث شد تا نبیل معلول جایگاهش را دوباره سفت کند گرچه این اتفاق موقتی بود چون ضربه مهلک مقابل پرسپولیس در لیگ قهرمانان عملا کابوس های معلول را زنده کرد.

دومین تجربه نبیل معلول در لیگ ستارگان هم بیشتر از هفت ماه طول نکشید تا یک بار دیگر مهر اخراج بر پیشانی این مرد محجوب تونسی بخورد.


الدحیل در بازی برگشت یک چهارم نهایی مقابل پرسپولیس تنها به یک تساوی نیاز داشت تا با توجه به برد ۱-۰ در خانه با ثبت دهمین بازی بدون شکست به اولین نیمه نهایی تاریخ باشگاه برسد، اما کابوس یک نیمه ای برابر ارتش سرخ ایران آن هم در جهنم آزادی در نهایت به شکست ۳-۱ ختم شد تا رویاهای مالک الدحیل نقش بر آب شود. از همان روز گمانه زنی ها در خصوص قطع همکاری با مربی تونسی بر سر زبان ها افتاد تا این که شکست برابر السد در آخرین بازی لیگ ستارگان و از دست دادن یکه تازی در این فصل مزید برعلت شد تا نبیل معلول هم به سرنوشت همان مربیانی دچار شود که چمدان به دست فرودگاه بین المللی دوحه را بعد از مدتی کوتاه ترک می کنند.


سوای از بحث نتیجه یک سری اختلافات میان نبیل معلول و مدیرفنی باشگاه الدحیل نیز از هفته ها قبل نقل محافل خبری دوحه شده بود از جمله دیدگاه های متفاوت پیرمرد تونسی در قبال سیاست های نقل و انتقالاتی باشگاه و اتفاقاتی که پیرامون جدایی یوسف المساکنی شاگرد او در تیم ملی تونس و کاپیتان تازه از مصدومیت برگشته الدحیل رخ داد. العرب دوحه چندی پیش در گزارشی مدعی شد نبیل معلول مخالف فروش المساکنی به باشگاه های انگلیسی بود اما الدحیل با توجه به عدم علاقه ملی پوش تونسی روی فروش او و کسب درآمد تاکید داشت.


آن چه در این میان مهم بود به تحلیل جالب اکیپ فرانسه از اتفاقات رخ داده در باشگاه الدحیل برمی گشت که نشان می داد هم نبیل معلول تونسی هم تصمیم گیری ها شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به عنوان مالک PSG برای آنها از اهمیت بالایی برخوردار است. بنا به آن چه رسانه های دوحه امروز به آن اشاره کردند مالک ثروتمند الدحیل امروز قراردادی پر سرو صدا با یک مربی نام آشنای اروپایی به عنوان جانشین نبیل معلول امضا خواهد کرد تا بلکه با ورود مردی جاه طلب بتواند دوباره پروسه شکست ناپذیری الدحیل را استارت بزند، پروسه ای که باید به قهرمانی این باشگاه در لیگ قهرمانان آسیا منجر و ختم شود.

شیخ تمیم بن حمد آل ثانی به عنوان امیر قطر و یکی از پرنفوذترین چهره های دنیای عرب حالا در صدد انتخاب مربی بزرگ اروپایی برای تیم داخلی خود است تا مثل پاری سن ژرمن در فرانسه پروسه شکست ناپذیری او را ادامه بدهد.


الدحیل به عنوان یکی از سه رقیب استقلال ایران در گروه مرگ آسیا، اواسط اسفندماه در اولین بازی میزبان وینفرد شفر و شاگردانش خواهد بود از همین رو معرفی جانشین نبیل معلول تونسی روی نیمکت رهبری این تیم بیش از هر کسی برای طرفداران استقلال و مرد آلمانی از اهمیت برخوردار است چون می تواند در سرنوشت آتی پسران آبی پایتخت تاثیر مستقیم داشته باشد. تیمی که گفته می شود با ورود مربی جدید سونامی بزرگی نیز در فهرست بازیکنان داخلی و خارجی خود در پنجره زمستانی خواهد داشت تا قدرتمندتر از همیشه پا به عرصه مبارزه با رقبایی همچون السد و الریان در لیگ ستارگان و الهلال، العین و استقلال ایران در آسیا بگذارد.

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.