مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام گفت: بخش کشاورزی، برخلاف بخش های دیگر برای بقا، ماندگاری و رشد و توسعه نیاز به حمایت های مستقیم دارد و این حمایت ها باید واقعی باشد.

کشاورزی تربت جام، نیازمند حمایت واقعی هستند

علی اصغر خوشخو در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهارداشت: تربت جام از مهمترین شهرستان های استان خراسان رضوی است که نقش به سزایی در تولیدات کشاورزی داشته بطوریکه ۶ درصد سطح زیرکشت استان و ۱۲درصد تولیدات استان را به خود اختصاص داده‌است.
وی گفت: تربت جام یکی از قطبهای کشاورزی استان می‌باشد و این شهرستان سکاندار تولید وتحویل گندم در استان خراسان رضوی وبعنوان انبار غله استان می باشد و با توجه به اینکه شهرستان جزء مکانهای طغیانی سن گندم که آفت مهم گندم می باشد جهادکشاورزی تربت جام  پاکترین گندم را تحویل مراکز خرید تضمینی گندم نموده است.
مدیریت جهاد کشاورزی تربت جام  خشکسالی های موجود را از دیگر چالش های بخش کشاورزی برشمرد و افزود: توجه به راندمان تولید و  رتبه های نخست استانی و کشوری تربت جام در محصولات  گندم،   سیب زمینی،   گوجه، خربزه  و ... دارا می‌باشد واجرای سیستم های نوین آبیاری جزء شهرستانهای پیشرو انواع آبیاریهای تحت فشار می‌باشد ودر سال زراعی ۹۷و ۹۶ این شهرستان در حوزه آب وخاک فعالیتهای خدمات خوبی انجام داده است.
وی، لوله گذاری ۴۰ کیلومتر از مزارع، مرمت واحیاء ۱۳ رشته قنات، اجرای ۸۰۰ هکتار آبیاری تحت فشار و ۸۰۰ هکتار در دست اقدام و معرفی ۵۰ مورد جهت دریافت تسهیلات احداث استخر ذخیره آب و لوله گذاری  را از دیگر برنامه‌های جهاد کشاورزی در سال جاری برشمرد و افزود: و در حوزه ساماندهی وبازسازی ناوگان ماشین آلات کشاورزی سال ۹۷ که هنوز در سه ماهه آخر آن هستیم ازمبلغ ۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون ریال ۷۰% اعتبار جذب داشته ایم که می تواند در راندمان تولید نقش به سزایی داشته باشد.
علی اصغر خوشخو به نقش کشاورزی در حوزه اشتغال در تربت جام اشاره کرد و گفت: حدود ۷۰درصد مردم به صورت مستقیم در حوزه کشاورزی مشغول هستند و جذب حداکثری تسهیلات که تقریبا ۹۴ درصد اعتبار در بخش کشاورزی جذب شده گستره این تسهیلات در تمامی بخش های شهرستان متمرکز بوده که رضایتمندی بسیار خوبی در بین مردم داشته است  ودر حوزه تسهیلات  مشاغل خانگی در سال ۹۷ به میزان ۴۰ درصد اعتبارات شهرستان جذب وحدودا ۱۹۰ نفر اشتغال ایجاد شده است.
وی توصیه کرد:است بنابراین باید مؤلفه های افزایش تولید در بخش کشاورزی در آن بیش ازپیش تقویت شوند تا شاهد به ثمر نشستن تلاش های کشاورزان در تحقق استقلال و امنیت غذایی با عزم و همت جهادی به معنای واقعی کلمه باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.