پیشکسوت فوتبال ایران و بازیکن سابق تیم کلن آلمان می‌گوید: کی‌روش خدمات زیادی به فوتبال ایران داشته اما اگر قرار است بماند باید شرایط قراردادش برای همه مشخص باشد.

قهرمان شویم، اولین نفری هستم که سوت و کف می‌زنم
 
به گزارش قدس آنلاین ، خداداد عزیزی ، در خصوص پیش‌بینی‌اش از عملکرد ایران و صحبت‌های مبنی بر اینکه ایران باید قهرمان این جام شود، توضیح داد که در ادامه می‌خوانید.  
هیچ "بایدی" برای قهرمانی ایران وجود ندارد
خداداد اظهار کرد: هیچ بایدی برای قهرمانی ایران در جلم ملت‌ها وجود ندارد، صرفا چون شرایط خوبی داریم، توقع می‌رود که قهرمان شود. حرفی نمی‌زنم که فشاری روی تیم ایجاد شود، شاید برخی از افراد حرف‌هایی می‌زنند و خیلی از حرف‌ها را پشت‌ صحبت‌های خود پنهان می‌کنند، اما صادقانه می‌گویم، کی‌روش از لحاظ فنی نیازی به تعریف و تمجید ندارد و جزو مربیان بادانش دنیاست و از زمانی که به ایران آمده تغییر و تحولاتی در فوتبال ایران ایجاد کرده است. با او شانس قهرمانی داریم. اگر در گروه‌مان به عنوان تیم نخست صعود کنیم، قرعه ساده‌تری به نام‌مان خواهد خورد و توانایی رسیدن به فینال را داریم.
وی افزود: در جام جهانی هیچ‌کس فکر نمی‌کرد که فرانسه قهرمان و کرواسی نائب‌قهرمان شود. هیچ‌ وقت هم صحبتی به زبان نیامد که باید آلمان یا برزیل قهرمان شوند زیرا بایدی در فوتبال وجود ندارد. نتجیه فوتبال حاصل تلاش بازیکنان و زحمات مربیان است. البته باید چاشنی شانس را هم به آن اضافه کرد. اگر تیم ملی کمی شانس هم داشته باشد، فکر می‌کنم می‌توانیم قهرمان شویم و به این قهرمانی خیلی هم امیدوارم. در این چند ساله کی‌روش ثابت کرده شانس هم دارد.
وی تصریح کرد: در ضربات پنالتی همیشه با شکست روبرو بوده‌ایم، اما ضربات پنالتی دست خودمان نیست و پنجاه پنجاه است. امیدوارم این بار چنین اتفاقی نیفتد و  ضربات پنالتی روی خوشش را هم به ما نشان دهد.
بی‌انصافی است همه بار بر دوش کی‌روش باشد
بازیکن سابق تیم‌‎های سن‌خوزه آمریکا و کلن آلمان تصریح کرد: چه در خط دفاع و چه در خط حمله بازیکنان قدرتمندی داریم. از همین رو شانس قهرمانی داریم، اما هیچ‌ بایدی برای قهرمانی وجود ندارد. بی‌انصافی است اگر بخواهیم همه بار را بر دوش کی‌روش بیندازیم. تیم ملی‌ ایران نزدیک به نیم قرن است که قهرمان نشده و اگر بخواهیم همه بار را بر دوش کی‌روش بیندازیم که این تیم باید قهرمان شود، بی‌انصافی است.
اگر قهرمان شویم، اولین کسی هستم که سوت و کف خواهم زد
اما خداداد در خصوص موضع‌گیری تندش در خصوص صحبت‌های کی‌روش مبنی بر اینکه حضور در جمع 4 تیم برتر آسیا رویای ماست، اظهار کرد: کی‌روش حضور در نیمه نهایی را یک رویا تلقی کرد و نسبت به آن جبهه گرفتم، زیرا معتقد بودم که تیم ملی ما شانس اول قهرمانی است. از رفتارهای کی‌روش ناراضی بوده‌ام و همیشه این موضوع را نیز بیان کردم، اما ما یک مربی با دانش در تیم ملی داریم. کسی که کار روانی را خیلی خوب بلد است، چه روی بازیکنان و چه روی تیم حریف و چه روی داوران که این یک پوئن خیلی بزرگ است. تیم ملی ایران مدعی قهرمانی است و امیدوارم که قهرمان آسیا شود. اگر قهرمان شویم اولین کسی خواهم بود که برای قهرمانی ایران سوت و کف خواهم زد و خوشحالی خواهم کرد. سال‌هاست که در آسیا نتوانسته‌ایم قهرمان شویم و این جام مهم را به کشورهای دیگری همچون ژاپن، استرالیا، کره‌جنوبی، عربستان و حتی عراق واگذار کرده‌ایم. سال‌های سال است که نتوانسته‌ایم قهرمان شویم و می‌توانیم امسال قهرمان شویم.
به نیمه نهایی صعود کنیم، کی‌روش بازی را برای‌مان در می‌آورد
اگر در گروه‌مان به عنوان تیم نخست صعود کنیم و اتفاق خاصی رخ ندهد تا نیمه نهایی به ژاپن و استرالیا نخواهیم خورد. نیمه نهایی یک بازی است که کی‌روش و بازیکنان از پس آن بر خواهند آمد. یک وقت در جام‌جهانی به سه تیم سرسخت برخورد می‌کنیم و طبیعی است که هر سه بازی را نمی‌توان در آورد، اما اگر اتفاق خاصی رخ ندهد و در نیمه نهایی به ژاپن یا استرالیا برخورد کنیم، هم کی‌روش توانایی فنی‌ بالایی دارد که یک بازی را به هر طریقی برایمان در آورد، هم بازیکنان توانایی بالایی در این زمینه دارند.
چیزی از لژیونرهای ژاپن و استرالیا کم نداریم
وی با اشاره به سطح بالای تیم ایران تاکید کرد: ایران تیم ضعیفی نیست. هر کسی که معقتد است ایران تیم خوبی ندارد، دروغ می‌گوید. بازیکنی در خط حمله به نام سردار آزمون داریم که در لیگ قهرمانان اروپا بازی کرده و در عین جوانی تجربه بالایی دارد. بازیکنی داریم مانند مهدی طارمی که توانایی بالایی در سر زدن، جنگیدن و گلزنی دارد. وحید امیری، دژاگه، ترابی، حاج‌صفی، کریم انصاری‌فرد، امید ابراهیمی، شجاعی و پورعلی گنجی بازیکنان خیلی خوبی هستند. وقتی به تیم نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که در مقابل لژیونرهای ژاپن و استرالیا کم نخواهیم آورد.
آزمون آقای گل و طارمی بهترین بازیکن جام خواهد شد
وی در خصوص پیش‌بینی‌اش از عملکرد بازیکنان تیم ملی گفت: حرفی نمی‌زنم که روی تیم فشاری وارد شود. این حرف‌ها را هم از ته دلم می‌‍‌زنم. معتقدم که مهدی طارمی می‌تواند بهترین بازیکن جام ملت‌ها و سردار آزمون آقای گل شود. شاید لژیونر نداشته باشیم، اما بازیکنان ما در کنار هم از لژیونرهای ژاپنی هم بهتر هستند.
خداداد گفت: شاید آس نداشته باشیم، اما تیم ایران، تیم‌تر ازادوار گذشته است و هنر کی‌روش این بوده که از تیم ملی ایران یک "تیم" ساخته است. تیمی که دفاع‌تیمی خیلی خوبی انجام می‌دهد و به سرعت در ضدحملات اضافه می‌شود و موقعیت گل می‌سازد، آن‌هم مقابل تیم‌های بزرگی همچون اسپانیا و پرتغال. در گذشته ستاره‌هایی همچون علی کریمی، علی دایی، کریم باقری و عابدزاده داشتیم که بازی سه امتیازی در می‌آوردند. شاید در حال حاضر ستاره خاص نداشته باشیم، اما شاکله تیمی ایران بهتر از تمام ادوار گذشته است.
ایران بدون کی‌روش هم شخصیت قهرمانی دارد
خداداد تاکید کرد: تیم ملی ایران صد درصد شخصیت قهرمانی دارد. کی‌‎روش هم نباشد، تیم ملی ایران همیشه شخصیت قهرمانی داشته است. نیازی نیست که بگویم کی‌روش به تیم ملی شخصیت قهرمانی داده یا خیر. تیم ملی ایران که همیشه در جام ملت‌ها حضور داشته، جزو مدعیان قهرمانی بوده است. می‌توانید همین الان از تمام بازیکنان و مربیان سایر تیم‌های حاضر در جام بپرسید که کدام تیم مدعی قهرمانی است؟ صد درصد می‌گویند ایران. دوره قبل هم این سوال را می‌پرسیدید، باز هم می‌گفتند ایران. دوره‌های قبل نیز این سوال را تکرار می‌کردید، باز هم نام ایران را می‌شنیدید. ایران همیشه جزو مدعیان بوده، چرا که فوتبال ایران، فوتبال نابی است. البته در این نیز شکی نیست که وجود شخص کی‌روش مزید به علت است که ما شانس قهرمانی هستیم.
دوست دارم کی‌روش در ایران بماند
 خداداد در پاسخ به این سوال که در صورت عدم نتیجه‌گیری ایران در جام‌ ملت‌ها، باید کی‌روش از ایران برود یا نه، اظهار کرد: نظری در این زمینه ندارم. مهم نیست که یک کارشناس در این زمینه چه نظری می‌دهد، اما امیدوارم این اتفاق رخ ندهد. با اینکه گاهی منتقد کیروش و ادبیات او بوده‌ام، اما بدون هیچ تعارفی از لحاط فنی جزو طرفداران کی‌روش هستم. در اوایل حضور کیروش چنین نظری نداشتم، اما پس از مدتی جزو طرفداران بازی ایران از لحاظ فنی بودم و معتقدم که کی‌روش فوتبال ما را به خصوص در سازماندهی دفاعی متحول کرده است. 
وی تصریح کرد: امیدوارم این اتفاق نیفتد و تیم ما قهرمان شود و کی‌روش به فوتبال ما همچنان خدمت کند. باید چارچوبی مشخص کنند و اهالی رسانه، مردم، شخص کیروش، فدراسیون فوتبال و وزارت ورزش را متوجه کنند که کی‌روش ایران را قهرمان جام ملت‌ها کرده و وظیفه‌اش را انجام داده است و می‌خواهیم قراردادش را با یک سری شرایط خاص تمدید کنیم. وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال شرایطش را بگذارد و به عنوان کارفرما عمل کند، نه اینکه قراردادی ببندند که همه کاره‌اش کی‌روش باشد. امیدوارم ایران قهرمان جام ملت‌ها شود تا کی‌روش در ایران بماند. صد درصد هم موافقم که کیروش در ایران بماند زیرا خدمات زیادی به فوتبال ایران داشتهش، اما برای عقد قراردادش باید شرایطی مشخص کنند.
منبع : ایسنا
انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.