خراسان جنوبی -ناصر نبی زاده گفت: از بهترین مسائلی که باید به آن پرداخته شود گفتمان انقلاب اسلامی است تا دستاوردهای این انقلاب را از طریق همین  گفتمان ها اطلاع رسانی کنیم.

ایجاد گفتمان انقلاب با محوریت  تبیین دستاوردهای انقلاب اسلامی صورت گیرد

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از بشرویه،"ناصر نبی زاده "مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی ظهر امروز در  مراسم شورای فرهنگ عمومی شهرستان بشرویه که با حضور مسئولان این شهرستان در محل مصلای امام خمینی برگزار شد با اشاره به اینکه انقلاب شکوهمند ایران اسلامی دستاوردهای عظیمی را بر جای گذاشته خاطرنشان کرد: انقلاب شکوهمند اسلامی دستاورد های عظیم را در حوزه‌های مختلف بهداشت و درمان اقتصاد کشاورزی فرهنگی در بر داشته است .

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی افزود: در چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی و دستاوردهای بزرگ این نظام بازگو خواهد شد تا مردم عزیز ما بیش از گذشته با خدمات انقلاب و نظام آشنا شود.

 وی تصریح کرد: در اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی باید از بسترها و فضای موجود به نحو احسن استفاده شود.

 وی  با اشاره به گسترش نشریات در استان بیان کرد: قبلا در خراسان جنوبی  تنها ۱۱ نشریه وجود داشت ولی امروز بیشتر از یکصد و سی نشریه و مجله در حال انتشار می باشد که فرصت بسیار خوبی برای انتقال مفاهیم و دستاوردهای انقلاب اسلامی است .

نبی زاده با اشاره به اینکه میزان نفوذ نشریات و مطبوعات تقریبا به ۶۰ درصد می‌رسد تصریح کرد: باید شکل گفتگوها را اثرگذار کرد تا جوانان نیز که در بخش عظیمی از ترویج مسائل فرهنگی در قالب گفتمان ها قرار میگیرند تاثیرگذار باشند و از بهترین مسائلی که باید به آن پرداخته شود گفتمان انقلاب اسلامی است تا دستاوردهای این انقلاب را از طریق همین  گفتمان ها اطلاع رسانی کنیم.

 مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی  افزود: دشمنان سعی می کند از فضای مجازی برای اضطراب و پریشانی مردم بر علیه انقلاب اسلامی سوء استفاده کنند که باید با آن توجه بیشتری شود چراکه امروزه بیش از ۴۵ میلیون نفر در ایران دسترسی به شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی دارند و لازم است ارگان های فرهنگی و مذهبی برای انتقال مفاهیم ارزشی به سلامت این فضا کمک کنند .

وی افزود: حوزه فرهنگی حوزه بسیار گسترده ای است که اداره آن تنها از عهده یک نهاد خاص بر ن.می آید بلکه شورای فرهنگ عمومی با همین هدف تشکیل شده که همه ارگان های فرهنگی ،اجتماعی و مذهبی جمع شوند تا بتوان برنامه تاثیرگذاری را تدوین کرد.

نبی زاده  با اشاره به نقش شورای فرهنگی هم گفت :شورای فرهنگی باید نقاط آسیب پذیر و نقاط قوت برنامه ها را رصد کرده و راهکارها را ارائه نماید.

 در ادامه این نشست "حجت‌الاسلام حدادیان" امام جمعه موقت شهرستان بشرویه با اهمیت به نقش اطلاع رسانی در حوزه دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: در عصر حاضر انقلاب های متعددی در سطح جهان رخ داده از جمله انقلاب شکوهمند اسلامی که با سایر انقلاب ها که اهداف مادی و یا حاکمیتی داشتند بسیار متفاوت است.

 وی افزود :انقلاب شکوهمند اسلامی با هدف ترویج و احیای فرهنگ خدامحوری در ایران اسلامی شکل  و خود برگرفته از انقلاب عاشورای حسینی بود که هدفی جز برای احیای دین اسلام نداشت و امروز نیز الگوی بسیاری از کشورها قرار گرفته  است.

حدادیان با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی هیچگونه استقلال نداشتیم خاطرنشان کرد :یکی از اصول اصلی انقلاب اسلامی بر مبنای استقلال آزادی و جمهوری اسلامی است و این که کشور اسلامی باید آزاد باشد و هیچ گونه وابستگی به سلاطین و رژیم‌های خارجی نداشته باشد و این نوع حکومت نیز برآمده از آموزه های اسلامی و دینی است.

 وی افزود :در مدت چهل سال است رژیم‌های استکباری از جمله آمریکا تمام توان و تلاش خود را برای مداخله جوی و فتنه‌گری  با راه اندازی جنگ هشت ساله،ترورهای شخصیت ،فتنه گری  و تحریم‌های اقتصادی به کار گرفت تا استقلال ایران را از او بگیرد ولی اکنون ایران اسلامی در اوج استقلال به پیش می‌رود.

 امام جمعه موقت بشرویه تصریح کرد: امروز امنیت، آرامش  و آزادی که در دولت ایران اسلامی وجود دارد ثمره خون مقدس شهداست و باید حرمت این دستاوردها را نگه داریم.

 حدادیان افزود: با یک مقایسه کوتاه در قبل از انقلاب در می یابیم که در گذشته هیچگونه پیشرفت علمی تحقیقاتی فناوری و حتی زیرساختی در ایران و در شهرها وجود نداشت ولی امروز در بالاترین قله های پیشرفت قرار گرفته ایم .

"علیرضا زمان زاده" فرماندار شهرستان بشرویه هم در این نشست با تاکید بر اینکه شورای فرهنگ عمومی باید موضوعات فرهنگی اجتماعی را در جلسه مطرح و پس از تصویب جهت اجرا به نهادها ابلاغ کند خاطرنشان کرد :نظام مقدس جمهوری اسلامی در کنار پرداختن به اهداف اصلی خود که همان ترویج افکار توحید و خداشناسی است دنبال معیشت و رفاه مردم نیز می باشد که در مدت چهل سال انقلاب اسلامی خدمات عمرانی زیرساختی ،علمی و فناوری و پزشکی  بسیار خوبی برای مردم رقم خورده است .

فرماندار بشرویه افزود: هرچند در این چند ساله اخیر مشکلات اقتصادی و معیشتی برای مردم ایجاد شده ولی در مسیر زیرساخت‌های اصلی اقدامات بسیار خوبی صورت گرفته از قبیل توسعه طرحها ،گازرسانی ،مبلمان شهری ،توسعه اقتصاد کشاورزی ،پیشرفت های علمی و پزشکی از اقدامات بسیار خوبی است که در قبل از انقلاب اسلامی وجود نداشت .

وی تصریح کردند: امروزه در شهرستان بشرویه در کوچکترین روستاها و دوردست ترین روستاها که فاصله نزدیک به ۹۰ کیلومتر را با مرکز شهرستان دارند برق رسانی شده که این اقدامات کم نیست و باید قدردان این نظام انقلابی و ولایی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.