تشکیلات خودگردان روز یکشنبه اعلام کرد پرسنل خود را از گذرگاه مرزی رفح خارج می‌کند.

تشکیلات خودگردان پرسنل خود را از گذرگاه رفح خارج می‌کند

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، تشکیلات خودگردان فلسطین می‌گوید پرسنل خود را تا اطلاع ثانوی از گذرگاه مرزی رفح، تنها گذرگاه مرزی زمینی نوار غزه با کشور مصر، خارج می‌کند.

به نوشته روزنامه صهیونیستی تایمز اسرائیل، تشکیلات خودگردان این اقدام را در اعتراض به آنچه دستگیری صدها نفر از اعضای جنبش فتح توسط حماس خوانده صورت خواهد داد.

به نوشته این روزنامه صهیونیستی، این اقدام تشکیلات خودگردان می‌تواند احتمال بسته شدن گذرگاه مرزی رفح را افزایش دهد.

بر اساس توافقی که در ماه نوامبر سال گذشته میلادی صورت گرفته بود، جنبش حماس کنترل گذرگاه مزبور را به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار کرد.

پیش‌بینی می‌شود که در واکنش به این اعلام تشکیلات خودگردان، مصر نیز اقدام به بستن گذرگاه نماید.

دوشنبه هفته گذشته، جنبش فتح مدعی شد که حماس حدود 500 نفر از فعالان وابسته به این جنبش را دستگیر کرده تا مانه برگزاری یادبود چهل و پنجمین سال‌گرد تاسیس فتح گردد. وزارت امور داخلی غزه این اتهامات فتح را رد کرده و گفته است تنها 38 مسئول محلی فتح را برای حفظ امنیت منطقه احضار کرده است.

تشکیلات خودگردان در حالی از خروج نیروهایش از گذرگاه مرزی رفح خبر داده که وزارت امور داخلی نوار غزه (وابسته به حماس) روز یکشنبه اعلام کرد پنج نفری را که به مقر دفتر پخش رادیو و تلویزیون فلسطین در غزه (که زیر نظر تشکیلات خودگردان اداره می‌شود) حمله کردند، بازداشت کرده است.

در بیانیه وزارت امور داخلی غزه آمده؛ در پی تحقیقات مشخص شد انگیزه اصلی این افراد برای حمله به دفتر رادیو و تلویزیون، قطع ناگهانی حقوق آنها توسط تشکیلات خودگردان بوده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.