مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه در این استان کارگاه‌های مراکز دولتی موفق به توانمندسازی ۵۲ هزار و ۲۷۷ نفر شده‌اند و هم‌اکنون ۹۹۸ آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای فعال در این استان دایر است.

حدود هزار آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای فعال در خراسان رضوی دایر است

به گزارش قدس آنلاین، افشین رحیمی گل‌خندان در مراسم تودیع و معارفه رئیس مرکز فنی‌وحرفه‌ای تایباد که ۱۶ دی‌ماه در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: از ابتدای امسال ۵۲ آموزشگاه جدید فعالیت خود را در این استان آغاز کرده و برای ۱۶۷ نفر شغل ایجاد شده است.

وی افزود: این سازمان در نظر دارد با شناسایی استعدادهای مهارتی در افراد به وسیله آموزش به ارتقای آن کمک کند و اشتغال پایدار را فراهم نماید.

مدیر کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای خراسان رضوی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات موثر این نهاد، ارائه آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای به زندانیان است که بیشترین اشتغال را ایجاد کرده و همین امر سبب کاهش آسیب‌های اجتماعی و کاهش آمار برگشت به جرم افراد در این استان شده است.

وی ادامه داد: کار کردن زندانیان در زمان حبس در کارگاه‌های فنی‌وحرفه‌ای زندان و ورود آنان به بازار کار پس از ترخیص، باعث می‌شود آنان دیگر سراغ جرم نروند که این مسئله به لحاظ اجتماعی و امنیتی بسیار حائز اهمیت است.

رحیمی گل‌خندان گفت: هم‌اکنون موضوع مهارت‌آموزی در ۱۲ زندان استان فعال است و از ابتدای امسال حدود ۵۰۰ هزارنفر ساعت آموزش‌های مهارتی را فرا گرفته‌اند.

در ادامه این مراسم فرماندار شهرستان تایباد گفت: مهارت‌آموزی یکی از دغدغه‌های اصلی خانواده‌ها برای کسب اشتغال پایدار به‌شمار می‌رود اگر این مهم انجام شود، کمک بزرگی در این حوزه خواهد شد.

حسین شرافتی‌راد افزود: شناسایی افراد با مهارت‌های مختلف و ایجاد بسترهای مناسب برای پرورش آن به ویژه در مناطق مرزی از اولویت‌های دولت است که می‌توان با وجود پتانسیل‌ها، اقدامات مفیدی در این زمینه انجام داد.

 وی اظهار کرد: بیکاری جوانان مشکل اصلی جامعه به ‌حساب می‌آید و دلیل آن نیز نداشتن مهارت است و باید جوانان را به سمت مهارت‌آموزی سوق داد تا به این وسیله مشکل اعظمی در حوزه بیکاری مرتفع شود؛ امروز بیشتر جوانان به سمت مدرک‌گرایی رفته‌اند و این عاملی برای افزایش بیکاری در جامعه است.

نماینده عالی دولت در این شهرستان گفت: برای این شهرستان مرزی ۱۵۲۰ نفر سهمیه اشتغال پایدار تعریف شده که تا اکنون ۱۷۰۰ نفر محقق شده است.

در پایان این مراسم از مرتضی ثابت قدردانی شد و طی حکمی نیک‌محمدی به سمت ریاست مرکز فنی‌وحرفه‌ای شهرستان تایباد منصوب گردید.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.