وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای مدعی شده است که طی سال گذشته میلادی سه هیئت عراقی از اراضی اشغالی بازدید کردند.

ادعای رژیم صهیونیستی درباره سفر سه هیئت عراقی به اراضی اشغالی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی، شامگاه یکشنبه در بیانیه‌ای ادعا کرد، سه هیئت عراقی، مرکب از ۱۵ شخصیت، طی سال اخیر از فلسطین اشغالی بازدید کردند.

این بیانیه مدعی شده است سفر سومین هیئت عراقی به فلسطین اشغالی چند هفته قبل انجام شده است.

در بیانیه وزارت خارجه اسرائیل ادعا شده است، در این سه هیئت عراقی شخصیت‌های سُنّی و شیعه و رهبران محلی ذی‌نفوذ حضور داشتند، و از موزه «یادواشم» برای یادبود سالگرد هولوکاست بازدید، و همچنین با شماری از دانشگاهیان و مسئولان اسرائیلی دیدار کردند.

وزارت خارجه اسرائیل هدف از سفر این هیئت‌های عراقی را بیان نکرده است. «ایدی کوهن» تحلیلگر اسرائیلی در صفحه کاربری خود در توییتر مدعی شد: «دولت عراق آنها را برای مذاکره با اسرائیل درباره عقب‌نشینی ایران از جنوب سوریه در ازای توقف حملات اسرائیل به سوریه، اعزام کرده است.»

کوهن در ادامه مدعی شد: «این هیئت‌های عراقی همچنین درباره انحلال احزاب شیعه در عراق، سوریه، لبنان و کشورهای عربی حوزه خلیج‌فارس گفت‌وگو کردند تا تمام این کشورها عادی‌سازی با اسرائیل را اعلام کنند.»

دولت بغداد تا این لحظه واکنشی رسمی به بیانیه وزارت خارجه اسرائیل و همچنین ادعاهای کوهن نشان نداده است.

عراق روابط دیپلماتیک با اسرائیل ندارد و این رژیم را به رسمیت نمی‌شناسد. اردن و مصر، تنها کشورهای عربی هستند که روابطی علنی با اسرائیل برقرار کرده‌اند.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.