مدیرعامل شرکت گاز استان خراسان رضوی گفت: برای تامین گاز استان طی روزهای سرد فصل زمستان آمادگی کامل داریم.

آمادگی کامل برای تامین گاز خراسان رضوی در فصل زمستان را داریم/خراسان رضوی رتبه اول شبکه گذاری گاز در کشور را دارا می باشد

سید حمید فانی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: با آغاز روزهای  سرد پاییز و زمستان در شش ماهه دوم سال شاهد مصرف ۷۰ درصدی این نعمت الهی در سبد بخش خانگی و تجاری هستیم که این حجم از مصرف نیازمند همکاری و تعامل شهروندان در بحث مصرف صحیح و ایمن گاز طبیعی است.
وی با اشاره به آغاز موج سرمای زمستانی در اقصی نقاط استان طی روزهای آینده ، افزود: این شرکت آمادگی کامل برای مواجهه با روزهای سرد سال را دارد. 
فانی تصریح کرد: تدابیر لازم برای گازرسانی به بخش های مختلف مصرفی استان پیش بینی شده و سرویس، تعمیر و نگهداری تاسیسات گازرسانی، تعویض قطعات و تجهیزات، مهیا کردن وسایل و تجهیزات مورد نیاز گازرسانی ازجمله اقداماتی است که از ماه ها قبل توسط کارشناسان شرکت گاز خراسان رضوی در راستای خدمت رسانی بهتر به مشترکان صورت پذیرفته است.
وی ادامه داد: تاکنون ۳۱ هزار و ۴۵۴ کیلومتر شبکه گاز در این استان اجرا شده است که از این حیث استان  رتبه اول شبکه گذاری گاز در کشور را دارا می باشد.
فانی همچنین در توصیه ای به ادارات دولتی اظهار داشت: مطابق بخشنامه معاون اول رئیس جمهور ، کلیه سازمان‌ها، موسسات و شرکت‌های دولتی، نهادهای انقلاب اسلامی، نیروهای مسلح و استانداری تا پایان سال موظف به رعایت کامل مصرف بهینه و ایمن گاز طبیعی بوده و باید  حداقل پنج درصد در مصرف گاز طبیعی چهارماهه پایانی امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته صرفه جویی داشته باشند که باید مواردی از جمله  رعایت دمای ۱۸ تا ۲۱ درجه سانتی‌گراد در فضاهای داخلی و بسته و دمای ۱۸ درجه سانتی‌گراد در راهروها و فضاهای عمومی سرپوشیده، روشن نمودن وسایل گرمایشی یک ساعت قبل از آغاز وقت اداری و خاموش نمودن آنها یک ساعت قبل از پایان وقت اداری، خاموش نمودن وسایل گرمایشی در روزهای تعطیل و استفاده از دستگاه‌های گازسوز استاندارد با برچسب انرژی بالا  در اولویت قرار دهند. در صورت عدم رعایت مفاد بخشنامه در هر مورد، شرکت گاز خراسان رضوی، پس از یک بار اخطار کتبی، مراتب را به استانداری ارسال می کند و در صورت تخطی مجدد، مطابق مقررات مربوط با دستگاه اجرایی رفتار خواهد شد.
وی با بیان اینکه گاز نیاز امروز و فردای جامعه است واز مردم استان تقاضا داریم  با مدیریت صحیح مصرف، زمینه ماندگاری این نعمت الهی را برای آیندگان فراهم آورند، اظهار داشت: خراسان رضوی با دارا بودن دو میلیون و ۲۲۰ هزار مشترک شهری و روستایی سالانه بطور میانگین ۱۱ و نیم میلیارد مترمکعب گاز مصرف می کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.