البرز- فردین حکیمی از افزایش روزهای هوای پاک در کلانشهر کرج خبرداد و گفت: بسیاری از دستگاه ها تعاملات لازم را به عمل آوردند تا امسال هوایی پاک تر را به نسبت سالیان اخیر تجربه کنیم.

روزهای هوای پاک کرج به نسبت سال گذشته افزایش داشته‌ است

فردین حکیمی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان البرز در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار کرد: خوشبختانه بارندگی های سال جاری به نسبت سال های گذشته بیشتر بوده ضمن آنکه اقدامات دستگاه ها و شرکت های تولیدی وصنعتی نیز در بهبود کیفیت هوا موثر واقع شده است.

حکیمی فرسودگی منابع متحرک را اصلی ترین چالش در کیفیت هوا دانست و گفت: اتوبوس ها، تاکسی ها و خودروی های شخصی بسیاری در البرز فعالیت دارند که فرسوده هستند این در حالی است که برای مقابله با این چالش اقدامات مثبتی از سوی پلیس راهور انجام شده است.

وی تصریح کرد: پلیس راهور در برخورد با خودروهای فرسوده و دودزا اقداماتی را دستور کار قرار داده اما این اقدامات باید استمرار داشته و به مرور شاهد حذف این خودروها در سطح استان باشیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست البرز با بیان این که ۹ ایستگاه سنجش آلودگی هوا در سطح استان فعال است گفت: این ایستگاه ها در تمامی نقاط استان بجز طالقان همواره درحال سنجش و ارائه گزارش در خصوص وضعیت کیفیت هوا هستند.

حکیمی تصریح کرد: اقدامات خوبی در حال انجام است اما کافی نیست و دستگاه ها می بایست وظایف خود را به نحو احسن انجام دهند  به خصوص شهرداری ها که در زمینه ریزگردها و پسماند باید اقداماتی را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.