در راستای ارائه خدمات نوین درمانی به بیماران، نخستین بخش علوم اعصاب بالینی کشور در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) شماره دو از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‌برداری رسید.

افتتاح نخستین بخش علوم اعصاب بالینی کشور در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از وبدا، در راستای ارائه خدمات نوین درمانی به بیماران، نخستین بخش علوم اعصاب بالینی کشور در مرکز آموزشی پژوهشی درمانی امام رضا(ع) شماره دو از مراکز زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به بهره‌برداری رسید.
عضو هیأت علمی گروه مغز و اعصاب دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه این مراسم گفت: این بخش درراستای تحقق اهداف مأموریت ویژه کلان منطقه ۹ مبنی بر توسعه و تعالی علوم اعصاب با همکاری گروه‌های مختلف داخلی اعصاب، روان‌پزشکی، اعصاب کودکان، جراحی اعصاب، رادیولوژی، پاتولوژی و ژنتیک در قالب ۱۶ بخش بستری، ۹ تخت ICU  و دو اتاق عمل افتتاح‌ شده است.
علی شعیبی بابیان اینکه در راستای اهداف توسعه و تعالی علوم اعصاب، دپارتمان علوم اعصاب در دانشکده پزشکی راه‌اندازی شده است، خاطرنشان کرد: در مرحله دوم توسعه این برنامه در حوزه بالین و ارائه خدمات به بیماران است که با راه‌اندازی این بخش تحقق می‌یابد.
وی با بیان اینکه این بخش اولین تجربه در سطح کشور به شمار می‌رود، تصریح کرد: به‌زودی بخش جراحی اعصاب نیز در این بخش راه‌اندازی و مدرن‌ترین خدمات و درمان‌های نوین در حیطه علوم اعصاب به بیماران ارائه می‌شود.
شعیبی با بیان اینکه در مرحله نخست کار این بخش با ارائه خدمات به بیماران مبتلابه صرع و تشنج آغاز می‌شود، اظهار کرد: بر اساس آمارها یک تا پنج درصد جامعه مبتلابه صرع هستند که در ۳۰ درصد موارد به درمان مقاوم می‌شوند و  زمانی که بیمار به داروی اولیه مقاوم شد نیاز به خدمات پیشرفته تشخیصی و سپس درمانی شامل جراحی و دارودرمانی دارد که در این بخش ارائه می‌شود.

انتهای پیام/
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.