جانشین فرمانده ناحیه مقاومت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام از برگزاری اولین یادواره ۵۷ شهید کربلای ۵و۴ در این شهرستان خبرداد.

نخستین یادواره ۵۷شهید عملیات کربلای ۵و۴ در تربت جام

سرهنگ پاسدار ابراهیم بیدل در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین افزود: شهدا نمونه بارز الگوهای خدمت به نظام و آرمان های انقلاب هستند  لازم است حضور شهدا در دوران دفاع مقدس به درستی به نسل های کنونی جامعه تبیین شود تا جامعه دچار انحراف نشود.
وی ایجاد روحیه ایثارگری و روشنگری جوانان را از دیگر اهداف این یادواره شهدا برشمرد و افزود: در زمانی که دشمن تلاش می کند تا در بین آحاد جامعه انحراف ایجاد کند برگزاری یادواره های شهدا می تواند شبهات موجود را بر طرف کند و حضور مسؤلان کشوری در چنین یادواره به غنای کیفی مراسم افزون خواهد کرد.
وی گفت: هزینه‌های این مراسم توسط خیرین و ستاد مردمی تأمین شده است و قطعا حضور مردمی برای برگزاری مراسم های ملی و مذهبی قابل تقدیر است.
جانشین فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام با تأکید بر اینکه وظیفه ذاتی سپاه حفظ دستاوردهای انقلاب اسلامی است گفت: توجه به یادواره شهدا، منزلت حفظ خون شهدا و انجام فعالیتهای ارزشی بخشی دیگری از فعالیتهای فرهنگی و اجتماعی سپاه می باشد.
حجت الاسلام پاروکار دبیر ستاد مردمی یادواره شهدای کربلای ۵و۴ تربت جام در ادامه افزود: دی ماه در تاریخ انقلاب همیشه خاطرات خوبی برای انقلاب اسلامی و مردم بوده است و برگزاری این یادواره متناسب با پیروزی قدرتمندانه کربلای ۵در ۱۹دی ماه سال ۶۵ می باشد که رزمندگان اسلام توانستند «دژ شلمچه» که توسط بعثی ها به طول ۱۰کیلومتر و عرض ۱کیلومتر با مدرن ترین تجهیزات روز ایجاد شده بود فتح شود و این پیروزی علاوه بر انتقام خون هزاران شهید در کربلای ۴ باعث اقتدار انقلاب در بیرون از مرزهای جغرافیایی شد.
وی با اشاره به زمان و مکان این مراسم افزود:  فردا سه شنبه بعد از نماز مغرب و عشاء در محل مصلی الغدیر تربت جام با حضور سردار رمضان شریف مسئول روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بر گزار خواهد شد.
شایان ذکر است؛ همکاری شهرداری و شورای اسلامی شهر تربت جام، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تربت جام و بنیاد شهید با حضور فرزندان شهدا در بر گزاری این مراسم ستودنی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.