مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری خراسان رضوی از رشد ۱۸.۱۸ درصدی حضور بانوان در پستهای مدیریتی استان نسبت به سال قبل خبر داد.

رشد ۱۸/۸ درصدی آمار بانوان مدیر استان

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان رضوی؛ فرشته سلجوقی در جلسه کارگروه امور زنان و خانواده استان افزود: براساس تعاریف جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی در محاسبه عناوین مدیریتی، در انتهای سال قبل ۱۸۷ نفر از بانوان استان در جایگاه مدیریتی قرار داشتند.

 وی عنوان کرد : امسال تا کنون این رقم ۱۸/۱۸ درصد رشد یافته و به ۲۲۱ نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه در بحث افزایش ۳۰ درصدی حضور زنان در پست های مدیریتی بر اساس برنامه ریزی انجام شده در سال جاری این تعداد باید رشد ۶ درصدی داشته باشد، اظهار کرد : در سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ به طور متوسط هر سال ۵ درصد به این میزان  افزوده شود.

وی گفت : ابهاماتی در بحث اختصاص پست های مدیریتی به بانوان و دستورالعمل های مربوطه وجود داشت که طی نامه ای از مرکز پیگیری شده و موضوع در قالب ۱۳ کد استخدامی مشخص گردید که از رئیس اداره، معاون و مدیرکل و برخی موارد دیگر در این چارچوب قرار می گیرد.

 سلجوقی افزود :  برای دستیابی به اهداف برنامه ششم همه دستگاه های اجرایی موظفند از ظرفیت سرمایه انسانی زنان به عنوان نیمی از جمعیت جامعه در فرآیند پیشرفت و توسعه آن بهره گیرند.

وی ادامه داد : در این راستا باید دستگاه های اجرایی به طور جدی وارد عمل شده اند و از بانوان توانمند خود در این حوزه ها بهره گیرد.

وی گفت : بدین منظور کمیته انتصابات در استان و شهرستان ها فعال شده اند و سهم هر دستگاه در بحث مدیریت بانوان در حال بررسی است که در میان دستگاه ها استان وضعیت دستگاه قضایی و آموزش و پرورش و بهزیستی بهتر است چنانکه هم اکنون فقط در دادگستری ۱۰۰ قاضی زن وجود دارد و ۶۰۰ نفر از بانوان در بخش های اداری با مدارک مختلف دارای پست های مدیریتی هستند.

وی ابراز امیدواری کرد : با جدیت بیشتر دستگاه ها و بخش های مربوطه در این زمینه بیشتر از ظرفیت و توانمندی بانوان بهره گرفته شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.