دختر عربستانی که از این کشور فرار کرده و برای جلوگیری از بازگردانده شدن به کشورش، خود را در هتلی در تایلند حبس کرده بودبه گفته مقامات تایلند به‌دلیل نگرانی از امنیتش به عربستان بازگردانده نخواهد شد.

تایلند دختر پناهجوی عربستانی را مجبور به بازگشت نمی‌کند

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، پس از آنکه یک دختر ۱۸ ساله سعودی پس از فرار از این کشور خود را به تایلند رسانده، مقامات تایلندی اعلام کرده‌اند به‌دلیل وجود نگرانی در مورد امنیت این فرد، او را به کویت بازنمی‌گردانند.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «رهف محمد القانون» از روز شنبه که توسط ورود ماموران مهاجرتی اجازه ورود به تایلند را پیدا نکرد در فرودگاه شهر «بانکوک» مانده است. او این اتهام را که درخواست بازداشتش توسط عربستان سعودی صادر شده رد کرد.

وزارت امور خارجه سعودی اظهارات این دختر مبنی بر ضبط گذرنامه‌اش توسط سفارت را رد کرده و در توئیتی اعلام کرده که به‌خاطر نقض قوانین مهاجرتی تایلند جلوی این دختر را در فرودگاه گرفته‌اند. قانون روز دوشنبه ویدئویی را بر روی توئیتر منتشر کرده است در آن درب اتاق هتل را با میز و تشک مسدود کرده است. او روز یکشنبه به‌وسیله ارسال پیامک و صدا در هتل گفت: «برادر، خانواده و سفیر عربستان در کویت منتظرم خواهند بود... آن‌ها مرا می‌کشند... زندگی من در خطر است. خانواده‌ام تهدید می‌کنند که مرا به‌خاطر بی‌اهمیت‌ترین چیزها خواهند کشت».

این دختر عربستانی قصد داشت با سفر از تایلند به استرالیا، از این کشور درخواست پناهندگی کند، اما هنگام پیاده شدن از هواپیما دستگیر شده و قرار است به کویت فرستاده شود. او درباره اینکه چرا می‌خواهد به استرالیا پناهنده شود، گفت: «آزار کلامی و احساسی و فیزیکی و حبس شدن در خانه به‌مدت چند ماه. آن‌ها تهدید کردند مرا می‌کشند و مانع ادامه تحصیلم می‌شوند... آن‌ها اجازه نمی‌دهند رانندگی کنم و به سفر بروم. من مورد ستم قرار گرفته‌ام. من زندگی و کار کردن را دوست دارم و بسیار بلندپرواز هستم، اما خانواده‌ام مرا از زندگی محروم می‌کنند».

خانواده این دختر برای پرسیدن نظراتشان در دسترس نبودند. از سوی دیگر مقامات مهاجرتی تایلند گفته‌اند از ورود قانون به این خاطر جلوگیری شده که مدارک کافی را به همراه نداشته است. آژانس پناهجویان سازمان ملل گفته در تلاش برای دیدار با قانون است. دیدبان حقوق بشر در «نیویورک» نیز اعلام کرده تایلند نباید قانون را به خانواده‌اش برگرداند زیرا این امر او را با خطر مواجه می‌کند.

قانون اظهار کرده ویزای استرالیا را دریافت کرده است و برای چند روز می خواسته در تایلند بماند تا کسی به ترک کویت توسط او مظنون نشود. او گفته است: «هنگامی که وارد فرودگاه شدم، شخصی آمد و گفت کارهای ویزای (تایلندی) مرا انجام می‌دهد ولی گذرنامه مرا گرفت. او با افرادی که شبیه نیروهای بازرسی فرودگاه بودند برگشت و گفت خانواده من اعتراض کرده‌اند و گفته‌اند باید از طریق خطوط هوایی کویت به عربستان سعودی برگردم».

رئیس اداره مهاجرت تایلند با توضیح رویه‌های استاندارد گفت: «او بیش از حد اغراق می‌کند... او از خانواده‌اش از عربستان سعودی فرار کرده و به تایلند آمده اما مدارک لازم برای ورود را نداشته است. اداره مهاجرت تایلند باید از ورودش جلوگیری می‌کرد».

با این حال، مقامات تایلندی اظهار کرده‌اند علی‌رغم مشکلات موجود در مدارک این دختر، او را به‌خاطر نگرانی از امنیتش به کویت بازنمی‌گردانند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.