عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: پیشنهاد وام ازدواج به مبلغ ۳۰میلیون تومان به تصویب رسید.

پیشنهاد کمیسیون فرهنگی برای وام ازدواج  ۳۰ میلیون تومانی

حجت الاسلام نصرالله پژمانفر در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین اظهار داشت: در جلسه امروز کمیسیون فرهنگی مجلس پیشنهاد افزایش وام ازدواج  به دلیل مشکلات اقتصادی و افزایش تورم از سوی بنده مطرح شد که با موافقت اعضای کمیسیون به تصویب رسید.
وی تصریح کرد: در راستای سیاست های جمعیتی و کاهش سن ازدواج در جلسه امروز پیشنهاد دادم که به افرادی که با سن کمتر از ۲۴ سال ازدواج کنند مبلغ ۳۰ میلیون تومان با بازپرداخت ۷ ساله و کسانی که با سن بالای ۲۴ سال ازدواج کنند مبلغ ۲۵ میلیون تومان با باز پرداخت ۶ ساله پرداخت شود که با موافقت اعضای کمیسیون فرهنگی به تصویب رسید و به کمیسیون تلفیق ارسال شد.
نماینده مردم مشهد افزود: در کمیسیون تلفیق نیز از این موضوع دفاع خواهم کرد زیرا جوانان در حال حاضر برای ازدواج خود با مشکلات اقتصادی زیادی مواجه هستند و مبلغ ۱۵ میلیون تومان پاسخگوی رفع مشکلات اقتصادی یک جوان برای ازدواج نمی باشد. از طرفی سرعت و شیب کاهش جمعیت  در کشور فراتر از پیش بینی کارشناسان  بوده و روند نگران کننده ای دارد، به طوری که بیش از ۴ سال و نیم از ابلاغ سیاست های کلی جمعیت توسط مقام معظم رهبری می‌گذرد اما متاسفانه هیچ قانون مدونی در نهاد های کشور نداریم و علاوه بر اینکه  قانون تسهیل ازدواج به دستگاه‌های قضایی ابلاغ شده است اما تا کنون بعد از گذشت یک سال هیچ اقدامی صورت نگرفته است.
پژمانفر اظهار داشت: از طرفی دولت و بانک ها نیز که مخالف افزایش وام ازدواج هستند باید این موضوع را در نظر داشته باشند که منابع  وام ازدواج  از محل سپرده گذاری های قرض الحسنه و جاری بانک ها تامین می شود و طبق اطلاعاتی که ما در اختیار داریم منابع بانکی در این قسمت به حدی است که پاسخگوی این افزایش وام ازدواج می باشد و حتی بیشتر نیز است.
عضو کمیسیون تلفیق مجلس افزود: در طول این هفته جلسه اعضای کمیسیون تلفیق بودجه به منظور بررسی جزئیات لایحه بودجه برگزار می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.