رهبر کره‌شمالی صبح سه‌شنبه با قطار وارد پکن شد تا با رئیس جمهور چین دیدار و گفت‌وگو کند.

رهبر کره‌شمالی به دعوت رئیس جمهور چین به پکن رفت

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی صبح سه‌شنبه وارد پکن شد. سفر وی به دعوت «ژی جین‌پینگ» رئیس جمهور چین صورت گرفته است. این چهارمین دیدار کیم جونگ اون با ژی می‌باشد.

به گزارش اسپوتنیک، هنوز محور مذاکرات دوطرف مشخص نشده است اما این سفر در حالی صورت می‌گیرد که تلاش‌ها برای دومین دیدار میان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با رهبر کره شمالی در حال انجام است.

ساعاتی پیش عزیمت یک قطار ویژه کره شمالی به سوی چین گمانه زنی‌ها از احتمال حضور رهبر این کشور در این قطار برای گفت‌وگو با مقام‌های ارشد چین را  موجب شده است.  

 روزنامه «گاردین» دوشنبه شب به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» نوشت که این قطار ساعت 22.15 دقیقه به وقت محلی از مرز عبور کرده و انتظار می‌رود که سه شنبه صبح وارد پایتخت چین شود. چین متحد دیپلماتیک کره شمالی و منبع اصلی تجارت و کمک به این کشور محسوب می‌شود.

کره شمالی در هفته‌ها و ماه‌های گذشته سرگرم  مسئله خلع سلاح اتمی و گفت‌وگو با مقام‌های ارشد آمریکا در این زمینه بوده است.  یک روزنامه چاپ کره جنوبی نیز گزارش کرده که نمایندگان آمریکا و کره شمالی در هفته‌های اخیر چندین بار در ویتنام دیدار و درباره  ملاقات آتی سران دو کشور رایزنی کرده‌اند.

میزبانی ویتنام از دیدارهای نمایندگان واشنگتن و پیونگ‌یانگ، گمانه‌زنی‌ها درباره احتمال برگزاری دیدار ‌آینده سران دو کشور در  این کشور را تقویت کرده است.

منبع:  فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.