خراسان شمالی- رضا شاهین فر گفت: جامعه باید برای سالمندان، به گونه ای برنامه ریزی کند که افراد بدانند سالمندی مساوی با بیماری یا درد نیست و می توان از نوجوانی و میانسالی برای دوره سالمندی سالم برنامه ریزی کرد.

"تکریم سالمندان" در تغییر و گسست نسلی مغفول نماند

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی جهاددانشگاهی خراسان شمالی، رضا شاهین فر رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی، در دیدار با سالمندان مرکز مهرآنای بجنورد، با تاکید بر اینکه تکریم سالمندان، بنیان خانواده و جامعه را تثبیت می کند، افزود: تکریم سالمندان، در تغییر و گسست نسلی مغفول نماند.

وی یکی از نقاط قوت فرهنگ اسلامی را تکریم سالمندان دانست و گفت: این فرهنگ باید در جامعه برخوردار از سبک زندگی ایرانی و اسلامی بیش از پیش تقویت شود.

وی دو رویکرد مهارت افزایی رفتار با سالمند و مراقبت از او و توانمندسازی خود سالمندان را از نیازهای جامعه دانست و افزود: نهادهای مرتبط از جمله جهاددانشگاهی، آموزش فنی و حرفه ای، علوم پزشکی و بهزیستی می توانند در حوزه های اجتماعی، فرهنگی، گردشگری و حوزه سلامت در رابطه با سالمندان برنامه های موثر ارائه دهند.

شاهین فر وجود سالمندان را برکت در خانواده و جامعه و دیدار با آنان را مایه آرامش و تلنگری به جوانان برای بهره برداری بهتر از موقعیت های جوانی و گام برداشتن درست و پربار در مسیر زندگی دانست.

وی افزود: جامعه باید برای این حوزه به گونه ای برنامه ریزی کند که افراد بدانند سالمندی مساوی با بیماری یا درد نیست و می توان از نوجوانی و میانسالی برای دوره سالمندی سالم برنامه ریزی کرد .

رئیس جهاد دانشگاهی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه وجود سالمندان نعمتی از موهبت های فراوان خداوند است، گفت: افزایش طول عمر و جمعیت سالمندان را باید پدیده ای مثبت دانست زیرا این مهم می تواند نشان دهنده افزایش امید به زندگی در کشور باشد که البته باید برای این دوره از زندگی برنامه ریزی کرد تا این فرصت به مساله و بحران تبدیل نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.