کاخ سفید بر این باور است که موضع رئیس جمهور ایالات متحده درباره خروج نظامیان آمریکایی از سوریه تغییر نکرده است.

کاخ سفید: موضع ترامپ درباره خروج از سوریه تغییر نکرده است

به گزارش گروه بین‌الملل گروه بین الملل قدس آنلاین، یک روز پس از آنکه جان بولتون مشاور امنیت ملی ترامپ شرایطی را برای خروج نظامیان آمریکایی از سوریه عنوان کرد و گفت این مساله ممکن است ماه ها به طول بینجامد، کاخ سفید سعی کرده است این طور وانمود کند که موضع دونالد ترامپ درباره لزوم خروج نظامیان آمریکایی از سوریه تغییر نکرده است.

ترامپ ماه گذشته تصمیم غیرمنتظره خود مبنی بر خروج 2 هزار نظامی آمریکایی از سوریه را اعلام کرد که این مساله با مخالفت متحدان ایالات متحده روبرو شده است. این تصمیم همچنین موجب استعفای جیمز ماتیس وزیر دفاع آمریکا شد.

طی روزهای اخیر مقام های دولت ترامپ سعی کرده اند این مساله را به طور شفاف اعلام کنند که خروج نظامیان آمریکایی از سوریه خیلی سریع اتفاق نخواهد افتاد.

ترامپ هفته گذشته تاکید کرد که خروج ایالات متحده از سوریه به آرامی و در طول زمان انجام خواهد شد.

مرسدس اسکلاپ سخنگوی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز گفت: رئیس جمهور ایالات متحده موضعش را تغییر نداده است، هدف اصلی و اولیه ترامپ حفاظت از جان و سلامتی نظامیان ما و حفاظت از ایمنی متحدان ما است. وزارت دفاع آمریکا نیز طرح عملیاتی مربوط به خروج ایمن نظامیان ما از سوریه را اجرا خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: خروج نظامیان از سوریه زمان بر خواهد بود چرا که می خواهیم مطمئن شویم که نظامیان ما در این روند ایمن خواهند بود.

جان بولتون مشاور امنیت ملی آمریکا شرایط جدیدی را برای خروج نظامیان این کشور از سوریه مطرح کرده است. وی گفته است: ترکیه باید با حفاظت از کردهای سوریه که متحدان آمریکا هستند، موافقت کند.

مایک پامپئو وزیر خارجه آمریکا نیز در مصاحبه با سی ان بی سی گفت: عقب نشینی از سوریه تنها یک تغییر تاکتیک است و این مساله تاثیری بر تعهد ایالات متخده برای شکست تروریست های داعش و مقابله با نفوذ ایران در منطقه نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.