البرز- اسدالله حیدری با بیان اینکه یکی از عوامل اثر گذار در ایجاد آسیب های اجتماعی وجود کودکان کار و متکدیان در معرض آسیب هستند، گفت:بهزیستی البرز به بیش از ۵۰ هزار معلول، ۲ هزار زن سرپرست خانواده، ۴ هزار خانواده ی زنان سرپرست ‌وهزار و ١٨٠ کودک خیابانی و کار خدمات ارائه میدهد.

وجود ۱۱۸۰ کودک خیابانی و کار در البرز

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، اسدالله حیدری مدیرکل بهزیستی البرز دوشنبه شب گذشته در همایش خیرین آسمانی که به همت حوزه مشارکت های مردمی بهزیستی البرز در راستای فرهنگ سازی خیرات و نذورات جهت اشتغالزایی زنان سرپرست خانوار و مادران معلول تحت حمایت اداره کل بهزیستی با حضور  مدیر کل بهزیستی استان البرز، خیرین نیک اندیش البرز، مسئولین استانی برگزارشد، اظهار کرد: نیک اندیشان و خیرین و خادمان مردم همیشه روحشان جاودانه است و قرین رحمت الهی و هرگز فراموش نخواهند شد.

وی افزود : استان البرز یک استان ژئوپولتیک و بسیار با اهمیت برای کشور است و دارای اثر گذاری زیادی برای کل کشور است.

حیدری با بیان اینکه میزان آسیب های اجتماعی در این استان بسیار زیاد است، گفت:عوامل متعددی در آسیب پذیری مردمان این دیار مؤثرند ‌و جدی ترین مسئله مهاجرت پذیری در البرز این است که  افراد فرودست جامعه از اقصی نقاط کشور در جستجوی کار به این استان مهاجرت کرده اند.

 مدیر کل بهزیستی البرز در ادامه گفت : علیرغم اینکه صنعتی بودن این استان یک فرصت است نه یک تهدید اما همین فرصت باعث مشکلات عدیده ای شده که در صورت نداشتن برنامه و ساماندهی این افراد هر روز باعث گسترش آسیب های اجتماعی خواهد بود و در صورت نبود ارائه خدمات کامل و کافی اجتماعی، در حاشیه کلان شهر کرج و استان البرز میتواند خطر جدی و ترویج آسیب های اجتماعی بسیاری در این استان باشد.

وی ادامه داد:وضعیت معیشت و بهداشت از مهمترین مسائل استان هست بخصوص سکنی گزیدن خانواده های زندانیان در حواشی شهر بزرگ کرج با توجه به اینکه زندان های بزرگی که در شهر کرج قرار دارد که باعث شده افراد و اقشار آسیب دیده و خانواده هایشان ساکن این استان شوند .

‌حیدری با اشاره به اینکه استان البرز در مسیر ترانزیت است و این معبر ترانزیت بودن تبعاتی برای استان البرز به همراه داشته است، گفت:  از عوامل اثر گذار در ایجاد آسیب های اجتماعی همین مسئله است و وجود کودکان کار و متکدیان در معرض آسیب و آسیب دیده، چهره ی درست و خوشایندی از شهر ما ارائه نمیدهندو نگاه منفی را نسبت به استان ما رواج می دهد.

این مسئول اضافه کرد: افرادی که اهل فن هستند می دانند که با وجود ‌این دامنه از مشکلات اجتماعی ما نیاز به همراهی نوع دوستانی داریم و نیاز هست که نیکوکاران و کسانی که دغدغه های اجتماعی و مسئولیت اجتماعی دارند به کمک دستگاههای حمایتی بیایند تا بتوانیم مداخلات مؤثری در زمینه آموزش و معیشت و بهداشت داشته باشیم .

حیدری به نکات آسیب پذیری استان البرز می شود به حضور کوکان کار و خیابان که حدودا ۷۰ درصد از آنها را اتباع تشکیل می دهند اشاره کرد ‌و گفت: بهزیستی بعنوان یک دستگاه متولی سلامت اجتماعی بیشتر مبتنی و متکی بر حضور مردم در کنار دستگاههای حمایتی و در صحنه های اجتماعی است.

وی افزود: راه غلبه بر آسیب های اجتماعی مشارکت گسترده و حضور مردم در کنار متولیان و مسئولین جامعه در غالب اشخاص حقیقی و حقوقی است.

حیدری با اعلام اینکه بهزیستی البرز به بیش از ۵۰ هزار معلول، ۲ هزار زن سرپرست خانواده، ۴ هزار خانواده ی زنان سرپرست ‌و ۱۱۸۰ کودک خیابانی و کار  خدمات ارائه میدهد، گفت:میطلبد که ما در هر جمعی حضور پیدا کنیم و مسئولیت اجتماعی و خیر جمعی را در بین انسانها گسترش دهیم.

وی در ادامه گفت: مطمئنا اگر این حضور و کمک شما نباشد و بی تفاوتی در بین انسان های یک جامعه رواج پیدا کند و آحاد جامعه چشم بر ناتوانان و نیازمندان ببندند قطعا آن جامعه دچار آسیب های فراوانی خواهد شد و در این راستا مسئولیت اجتماعی به فراموشی سپرده می شود. در

 حیدری اضافه کرد: در صورتی آسیب های مدرن و سنتی در جامعه کمرنگ می شود و کاهش پیدا خواهند کرد که آحاد جامعه و افراد توانمند در جامعه حضور داشته باشندو به کمک دستگاههای متولی امر بیایند.

مدیر کل بهزیستی استان البرز خاطرنشان کرد: سازمان بهزیستی بعنوان متولی سلامت اجتماعی در قانون برنامه ششم توسعه به همه افرادی که اعلام آمادگی میکنند برای کمک به فرودستان و جامعه هدف مراجعه کنند و ما نیز در رکاب آنها خواهیم بود.

حیدری در ادامه افزود : نیازهای افراد و طبقات فرودست جامعه بسیار زیادو گسترده است و امکانات دولتی بسیار محدود.

این مسئول با اشاره به اینکه باکمال افتخار اعلام میکنم که خوشبختانه اداره کل بهزیستی استان البرز از حمایت بسیار خوب و قوی مردم و اعتماد عمومی مردم و سرمایه ی اجتماعی در استان بهره مند است، ‌ گفت:  نیاز است که این خیرات و نذورات و کمک های خیرین عزیز ساماندهی  و سازماندهی شود.

‌وی افزود: از محل همین خیرات طرح خیرین آسمانی که در سالهای قبل جمع آوری شده ۱۵۰ شغل آبرومندانه برای زنان سرپرست خانواده ایجاد شده خصوصا برای زنان و معلولین که بدست آوردن شغل و موقعیتی برای کسب درآمد و توانمند سازی جامعه هدف از مهمترین اهداف ما در سازمان بهزیستی است.

حیدری در پایان گفت: از محل کمک های خیرین آسمانی ۳۳۳ کمک هزینه تامین مسکن مددجویان که  از مهمترین پارامتر های توانمند سازی است تامین گردید و کمک هزینه جهیزیه برای جوانان در شرف ازدواج هم از همین محل تأمین شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.