پس از سفر اخیر مشاور امنیت ملی افغانستان به دهلی‌نو، رئیس جمهور آمریکا و نخست وزیر هند در یک تماس تلفنی بر افزایش همکاری‌های دو کشور در افغانستان تاکید کردند.

تاکید آمریکا و هند بر افزایش همکاری‌ها در افغانستان

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، پس از سفر «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان به هند، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و نارندرا مودی نخست وزیر هند در یک تماس تلفنی درباره افزایش همکاری‌ها در افغانستان گفت‌وگو کردند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد که در این تماس طرفین درباره کسری حجم تجارت با هند، گسترش امنیت و رفاه در منطقه اقیانوس هند و اقیانوس آرام و همچنین افزایش همکاری‌ها در افغانستان گفت‌وگو کردند.

به گفته منابع هندی، در دیدار محب با مشاور امنیت ملی این کشور موضوع خروج احتمالی نیروهای آمریکایی از افغانستان و راه‌های تقویت همکاری‌های دوجانبه امنیتی از جمله تامین تجهیزات نظامی مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

مشاور امنیت ملی افغانستان پس از این دیدار نیز درباره کاهش احتمالی نیروهای آمریکایی به خبرنگاران گفت که خروج این نظامیان تاثیری بر توانایی جنگی افغانستان نخواهد داشت.

بیشتر بخوانید

مشاور امنیت ملی افغانستان: کاهش نیروهای آمریکایی بر عملیات جنگی ما تاثیری ندارد

گفت‌وگوی امنیتی کابل و دهلی درباره خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان

مایک پنس: ترامپ در حال بررسی خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است

وی درباره شمار نیروهایی که قرار است از افغانستان خارج شوند نیز گفت: شماری که گفت‌وگوها درباره خروج آن‌ها در جریان است نیروهایی هستند که در سال 2017 افزایش یافتند، بنابراین خروج آن‌ها تاثیر قابل توجهی بر وضعیت امنیتی افغانستان نخواهد داشت.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.