حزب دموکراتیک خلق‌ها پس از عدم کسب نتیجه در ائتلاف با احزاب بزرگ ترکیه٬ با احزاب و گروه‌های محلی مناطق کردنشین ترکیه٬ یک ائتلاف تشکیل داد.

شکل‌گیری ائتلاف کردهای مخالف اردوغان در دیاربکر

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین٬ تحولات مرتبط با انتخابات شهرداری‌های ترکیه همچنان ادامه دارد و احزاب مختلف برای تشکیل ائتلاف‌های کوچک و بزرگ در حال مذاکره هستند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) به عنوان مهمترین حزب کردهای مخالف اردوغان در همین راستا ائتلاف خود را تشکیل داده و نام آن را اعلام کرد.

این حزب که نتوانسته بود در مذاکرات خود با حزب جمهوری خلق و دیگر احزاب بزرگ ترکیه به نتیجه برسد٬ ترجیح داده با احزاب و نهادهای کوچک سیاسی محلی در مناطق کردنشین ائتلاف کند.

حزب دموکراتیک خلق‌ها دیروز در همین راستا در شهر کردنشین دیاربکر تشکیل جلسه داده و به اتفاق هفت حزب و نهاد کوچک مناطق کردنشین٬ ائتلافی را به نام ائتلاف کردستان تشکیل داد.

برخی از رسانه‌های ترکیه به این ائتلاف واکنش نشان داده و اعلام کردند که نامگذاری چنین ائتلافی با نام کردستان که در ادبیات سیاسی ترکیه وجود ندارد٬ یک تلاش تجزیه طلبانه به شمار می‌آید.

صلاح الدین دمیرتاش رهبر سابق حزب دموکراتیک خلق‌ها از زندان با ارسال پیامی به همایش اعلام ائتلاف کردستانی اعلام کرد: تاریخ وظیفه سنگینی را بر دوش ما نهاده است و باید برای مطالبات مهمی همچون آموزش به زبان مادری تلاش کنیم و در خدمت به مردم از هیچ تلاشی فروگذاری نکنیم.

حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) که به عنوان مهم‌ترین نهاد اقماری پ.ک.ک در ترکیه شناخته می‌شود٬ در سال 2014 در استان‌های مختلف٬ امکان اداره 103 شهرداری را به دست آورده بود، اما شهرداران وابسته به این حزب از سوی دستگاه قضای ترکیه به اتهام حمایت از پ.ک.ک و اختصاص امکانات٬ اعتبارات و ماشین آلات شهرداری به شاخه نظامی پ.ک.ک٬ برکنار شدند. این حزب حالا امیدوار است که در انتخابات 31 مارس٬ مجدداً با کسب آرای مردم٬ این شهرداری‌ها را در دست بگیرد.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.