حضرت امام رضا(ع) در کتاب طب الرضا به چگونگی سوزاندن واز بین بردن سودا در بدن اشاره کرده اند.

تسلط "سودا" در بدن را با این روش از بین ببرید

به گزارش خبرنگار اجتماعی قدس آنلاین، حضرت علی بن موسی الرضا (ع) در رساله ذهبیه فرموده‌اند: برای از بین بردن سودا، قی کردن ، فصد عروق و مداومت در استفاده از واجبی عوامل تاثیر گذار و مفیدی هستند.

مکرر گفته ایم که سودا در اصطلاح قدما عبارت از رسوبات بدن است این رسوبات در خون به صورت اوره و قند دیده می شود و گاهی به صورتهای دیگری مانند موم و چربیهای سخت جدار عروق را می پوشاند برای معالجه و از بین بردن این رسوبات راه ها و درمانهای مختلفی می‌باشد.

هنگامی که این رسوبات در خون زیاد می شود ایجاد تهوع و قی میکند و این خود یکی از بهترین خدمتهای طبیعت است، این حال در اشخاصی که مبتلا به فشار خون ، غلظت خون و زیادی قند هستند بسیار دیده شده و برای دفع این فضولات بهترین وسیله فوری خون گرفتن و قی کردن است.

بیشتر بخوانید : تماشای مناظر زیبا بهترین درمان برای بسیاری از بیماری‌ها

بیشتر بخوانید: علائم غلبه صفرا، سودا و بلغم بر بدن چیست؟

قی علاوه بر آنکه فضولاتی از مجرای دهان و روده را به بیرون میفرستد، ممکن است با ایجاد التهابی که در معده و اعضای داخلی میکند باعث شود رسوبات بدن بسوزد.

مداومت در استفاده از واجبی نیز ممکن است تحریکاتی در بعضی از غدد پدید بیاورد که ترشح آنها موجب سوخت و تحلیل مواد مذکور باشد و این خدمت نیز امکان دارد از خاصیت تحریکی و میکانیکی و تولید حرارت آن باشد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.