در نشست مشترک رییس و مدیران پارک علم و فناوری خراسان رضوی با مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق کشور، بر تمرکز ویژه پارک در حوزه انرژی و ظرفیت‌های گسترده گروه تخصصی انرژی پارک علم و فناوری خراسان تاکید شد.

آمادگی پارک علم و فناوری خراسان رضوی برای تشکیل کنسرسیوم در حوزه نفت و گاز
به گزارش قدس آنلاین، رضا قنبری، رییس پارک علم و فناوری خراسان در در نشست مشترک رییس و مدیران پارک علم و فناوری خراسان با مدیران شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق کشور با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی که کشور ما گریبان گیر آن است، بر ضرورت شناخت بهتر نهادهای اقتصادی کشور از یکدیگر تاکید کرد.  
وی با اشاره به این که پارک خراسان در حوزه انرژی یکی از مراکز مهم کشور است و تاکید خاصی بر حوزه انرژی دارد، از مرکز رشد انرژی پارک علم و فناوری خراسان به عنوان اولین مرکز رشد تخصصی غیر از حوزه ICT  یاد کرد که موفق به اخذ مجوز قطعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری شده است.
قنبری همچنین ارتباط مدیران توانمند حوزه نفت و گاز با شرکت‌های که توانایی حل مسائل دارند را بسیار حائز اهمیت دانست.
محمدی، مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق در ادامه این نشست اظهار داشت: مخازن گازی تحت پوشش شرکت نفت و گاز شرق تنها مخازن گازی در شمال شرق کشور است و از حیث تولید انرژی مورد نیاز استان های شمالی کشور بسیار حائز اهمیت است.
وی با اشاره به فشارهای اقتصادی حاکم بر کشور، بها دادن به پروژه های تحقیقاتی حوزه انرژی را مهم دانست و در این خصوص علاوه بر اعلام آمادگی جهت بهره گیری از توان فنی و مدیریتی مجموعه پارک‌های علم و فناوری خواستار تمرکز بر رفع نیازهای صنعت نفت، گاز و پتروشیمی شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نفت و گاز شرق افزود: پارک علم و فناوری خراسان در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی خیلی می‌تواند به ما کمک کند.
امینی، معاون پشتیبانی فناوری پارک علم و فناوری خراسان هم در این نشست از آمادگی پارک برای مدیرت پروژه‌ها و تشکیل کنسرسیوم در حوزه نفت و گاز خبر داد.
وی همچنین آمادگی پارک علم و فناوری برای عقد قرارداهای پژوهشی با توجه به جایگاه حقوقی پارک را خاطرنشان کرد.
ذاکریان، مدیر مرکز رشد انرژی پارک علم و فناوری خراسان نیز با اشاره به آماری از گروه تخصصی انرژی پارک، تعداد شرکت‌های پارک در حوزه انرژی را ۵۱ شرکت، گردش مالی شرکت‌ها در سال گذشته را  بالغ بر ۷۰۰ میلیارد ریال و تعداد شاغلان این حوزه را ۱۱۵۰ نفر عنوان کرد.
وی همچنین از تفاهم نامه ۵ پارک علم و فناوری کشور در حوزه نفت و گاز به عنوان یکی از رویکردهای شبکه‌سازی پارک علم و فناوری خراسان یاد کرد.
مدیر مرکز رشد انرژی پارک علم و فناوری خراسان همچنین با اشاره به برخی از فعالیت‌های همکاری پارک خراسان با شرکت بهره‌برداری نفت و گاز شرق در دو سال گذشته از جمله بازدیدهای متقابل و انجام جلسات تخصصی، درخواست‌هایی را نیز در جهت توسعه همکاری‌ها شامل همکاری در تست و تاییدیه محصولات شرکت‌ها و در اولویت قرار دادن شرکت‌های پارک در انعقاد قراردادها مطرح کرد.  
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.