چهارمین گفتار از سلسله گفتارهای «هنر حماسی» با موضوع «حماسه‌های شفاهی و طورمارهای نقالی» و با حضور دکتر فرزاد قائمی در حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود.

برگزاری نشست «حماسه‌های شفاهی و طومارهای نقالی» در حوزه هنری خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، بهروز رحیمی مسئول دبیرخانه هنر حماسی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به فعالیت این دبیرخانه در زمینه‌های مشورتی، پژوهشی و برگزاری نشست‌های تخصصی، گفت: در این راستا سلسله گفتارهای «هنر حماسی» در قالب نشست‌های تخصصی به همت حوزه هنری خراسان رضوی برگزار می‌شود که تاکنون سه نشست با عنوان «شاهنامه فردوسی؛ ضرورت امروز و فردای ایران»، «شاهنامه فردوسی و تولید حکمت ایرانی» و «شاهنامه فردوسی؛ تبار ایرانی ولایتمدار» با حضور کارشناسان شناخته شده این عرصه برپا شده است.
وی افزود: چهارمین گفتار از سلسله گفتارهای «هنر حماسی» با موضوع «حماسه‌های شفاهی و طومارهای نقالی» و با حضور دکتر فرزاد قائمی، عضو گروه علمی رشته زبان و ادبیات فارسی دانشگاه فردوسی مشهد، و دیگر هنرمندان و فرهیختگان عرصه زبان و ادب فارسی اجرا می‌شود.
مسئول دبیرخانه هنر حماسی حوزه هنری خراسان رضوی با اشاره به رونمایی از کتاب «طومار جامع نقالی شاهنامه» در این نشست، تصریح کرد: این اثر، جوهره‌ای از داستان‌های شاهنامه و افسانه‌های کهن ایرانی است که با زبانی ساده و شیرین توسط محمد شریف نایگلی و با تصحیح و تحقیق فرزاد قائمی، نگارش شده و انتشارات به‌نشر آن را منتشر کرده است.
رحیمی خاطرنشان کرد: این نشست در تاریخ چهارشنبه ۱۹ دی ماه، ساعت ۱۷ و در محل حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی واقع در مشهد، بین هاشمیه ۲۰ و ۲۲ برگزار می‌شود و حضور برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.