معاون فرهنگی سپاه پاسداران با بیان اینکه امروز هیچ نقطه کوری در انقلاب اسلامی وجود ندارد، گفت: انقلاب اسلامی با "نه شرقی نه غربی" به ۴۰ سالگی رسید.

 سردار نقدی: انقلاب اسلامی با "نه شرقی نه غربی" به ۴۰ سالگی رسید

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، سردار نقدی، معاون فرهنگی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در دومین همایش سراسری "راویان انقلاب و دفاع مقدس"، که صبح امروز (18دی) در سالن شهید فهمیده مجتمع 5 آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، اظهار کرد: پس از حادثه عاشورا بسیاری در مورد امام حسین(ع) سخن گفتند ولی امام‌خمینی(ره) در عین گفتن از مصیبت امام‌حسین(ع)، توانست یزید و امام حسین زمان را نیز به مردم نشان دهند. نباید هدف اصلی را در روایت‌گری گم کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی بسیار استثنایی است چون حادثه‌ای کم نظیر در دنیاست. سال‌ها پادشاهان سفاک و دروغگو بر کشور حکومت می‌کردند. شاهان بی سواد بودند، یکی از آنها همین رضا شاه پهلوی بود. رضاخان آنقدر بی‌بوته بود که تا آخر حکومتش نتوانست، نوشتن بیاموزد. این در حالی بود که در کشور ادبا و علما بسیار بودند.

معاون فرهنگی سپاه با بیان اینکه مردم ایران در اعصار مختلف بسیار دانا بودند، تصریح کرذ: لذا در برابر ظلم شاهان قیام می‌کردند ولی شکست می‌خوردند. در برهه‌ای نیز به علت ظلم بسیار پادشاهان، مردم از حکومت ناراضی بودند و انگیزه‌ای برای دفاع از مملکت  نداشتند. پادشاهان در دوره‌های مختلف تنها باعث کوچک شدن ایران شدند، آخرین آن هم محمدرضا پهلوی بود که بحرین را واگذار کرد و امروز ظلمی که بر مردم این کشور وارد می‌شود از باب آن حرکت محمدرضا شاه است.

سردار نقدی خاطرنشان کرد: مردم ایران بعد از انقلاب، حق رای پیدا کردند. مردم به خاطر انگیزه‌ای که پیدا کرده بودند، در برابر ارتش عراق ایستادگی کردند. نظام اسلامی برای مردم کرامت قائل بود.

وی با بیان اینکه امروز افتخار نظام اسلامی این است که شخصیت و شان مردم را به آنها برگردانده است، یادآور شد: این مکتب باعث می‌شود فرمانده، ماسک خود را به بسیجی دهد و خود شهید شود. این فداکاری در جهان بی‌نظیر است. قله تمام انقلاب‌های جهان نهضت پیامبر اعظم (ص) بود. آن انقلاب هم بعد از شهادت حضرت علی(ع) به دست پادشاهان افتاد.

وی با بیان اینکه امروز انقلاب ما با نه شرقی، نه غربی  به چهل سالگی رسیده است، ادامه داد: زمانی چندین جنگ و درگیری داشتیم. امام(ره) در وصیت‌نامه خود هم بسیار به توطئه‌ها و نقشه‌های دشمن اشاره کردند. می‌بینید که هنوز هم توطئه‌های دشمن پایان نیافته است. تهاجم فرهنگی دشمن علیه انقلاب اسلامی امروز بسیار زیاد است. 275 رادیو و تلویزیون برای استحاله فرهنگی مردم انقلابی ایران فعالیت می‌کنند؛ عده‌ای در تلاش برای تفرقه شیعه و سنی هستند. برخی به دنبال اختلاف قومی هستند و برخی ایجاد شبهه اعتقادی تلاش می‌کنند.

معاون فرهنگی سپاه در خصوص تهاجم‌های اقتصادی گفت: یکی از تلاش‌های بزرگ استکبار جهانی این است که فشار اقتصادی را زیاد کنند و در جاهایی به گفته خودشان تحریم‌های فلج کننده علیه ما تصویب کردند.

نقدی تصریح کرد: پس از چهل سال مقاومت در برابر این توطئه‌ها حتی اگر تنها مقاومت هم کرده باشیم، کفایت می‌کند در صورتی که شاهدیم در بسیاری از حوزه‌ها پیشرفت بسیاری هم داشته‌ایم. امروز هیچ نقطه کوری در انقلاب اسلامی وجود ندارد.

منبع:تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.