مهاجم شماره بیست تیم ملی از جام ملت های ۲۰۱۵ تا امروز مهاجم اول ترکیب کارلوس کی روش بوده و به نظر تبدیل به بازیکنی بدون جانشین شده است.

آزمون مهاجم بدون جانشین تیم ملیِ کی‌روش

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، سردارآزمون در چهل و یکمین بازی ملی اش برای تیم ملی بیست و پنجمین گلش را به ثمر رساند اما موضوعی که بستن لیست تیم ملی برای جام ملت ها و ترکیب تیم برابر یمن مشخص کرد این است که شماره ۲۰ در تیم کی روش یک بازیکن بدون جانشین است.


کارلوس کی روش اصولا برای تورنمنت ها علاقه ای به پرکردن لیست با مهاجمان کلاسیک ندارد. او برای جام جهانی ۲۰۱۴ تنها قوچان نژاد را به عنوان یک مهاجم کلاسیک به مسابقات برد. از جام ملت های ۲۰۱۵ سردار آزمون تبدیل به یکی از بازیکنان اصلی کی روش شد و آرام آرام تمامی مهاجمان یا از ماتریکس کی روش خارج شدند یا تغییر پست دادند. رضا قوچان نژاد که خداحافظی کرد ، علی علیپور دعوت نشد، مهدی طارمی و کاوه رضایی تغییر پست داده و تبدیل به وینگر شدند اما آنکسی که جایگاهش خلل ناپذیر باقی ماند سردار آزمون بود.


مهاجم ۲۴ ساله و گلزن تیم ملی ایران در یکی دو فصل اخیر شرایط متفاوتی داشته است. او فصل گذشته طلسم شد و مدتی نمی توانست گل بزند و در این فصل نیز با مصدومیت شدید از ناحیه صورت مواجه شد. با این حال سردار در ۱۴ بازی برای روبین کازان ۴ گل و ۴ پاس گل را به نام خودش به ثبت رساند.


او در اولین مسابقه اش در سال ۲۰۱۹ همراه تیم ملی اولین گلش را در حالی برابر یمن به ثمر رساند که تا قبل از آن نمایش فوق العاده ای نداشت. سردار البته انگیزه بالا و عطش زیادی برای گل زدند داشت و عاقبت هم روی فرصت طلبی اش به گل رسید.


با توجه به علاقه ویژه کی روش به سبک بازی سردار ، به نظر مهاجمان خوبی که می توانند در نوک خط حمله تیم ملی بازی کنند شرایط مبهمی خواهند داشت. آن ها یا باید تبدیل به وینگرهای خوبی برای تیم ملی شوند که با توجه به حضور مهدی طارمی، مهدی ترابی، وحید امیری، سامان قدوس و علیرضا جهانبخش کار دشواری برای رسیدن به پیراهن تیم ملی را دارند و اگر بخواهند مهاجم نوک باشند باید پشت خط سردار بمانند. نکته جالب اما اینجا است که تجربه نشان داده با وجود ستاره های مطرح و لژیونرهایی مثل جهانبخش ، قدوس و طارمی در پست وینگر احتمال رسیدن به این پست به مراتب آسان تر از رسیدن به پست مهاجم نوک است همانطور که ترابی توانست خودش را ترکیب برساند.


کارلوس کی روش شرایط را به گونه ای به وجود آورده که تیم ملی در پست های مختلف ، از درون دروازه تا دهمین مرد که در خط تهاجمی بازی می کند جانشین دارند. وریا غفوری- رامین رضاییان، احسان حاج صفی- میلاد محمدی، امید ابراهیمی-روزبه چشمی، مجیدحسینی-پژمان منتظری، اشکان دژاگه-مسعود شجاعی و ... اما تنها پست بدون جانشین مهاجم نوک است که در آن جا فقط یک اسم دیده می شود:" سردار آزمون"

منبع: ورزش۳

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.