رسانه‌های ترکیه اعلام کردند مقامات آنکارا در دیدار با مشاور امنیت ملی آمریکا خواستار نابودی پایگاه‌های نظامی این کشور در سوریه خواهند شد.

درخواست ترکیه برای نابودی پایگاه‌های نظامی آمریکا در سوریه

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، روزنامه حُریت ترکیه گزارش داد که مقامات این کشور در دیدار روز سه‌شنبه با مقامات آمریکا از آنها خواهند خواست تا پایگاه‌های نظامی خود در سوریه را تحویل آنکارا دهند یا آنها را نابود کنند.

به نوشته رویترز، این درخواست ترکیه مسائل پیرامون خروج آمریکا از سوریه را پیچیده‌تر می‌کند. دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، ماه گذشته اعلام کرد که به‌زودی نیروهای نظامی آمریکا را از سوریه خارج می‌کند.

ترامپ اعلام کرد به‌زودی همه نیروهای آمریکایی را از سوریه خارج می‌کند، اما به تدریج و تحت فشار مقامات نظامی و وزارت دفاع آمریکایی از تصمصم خروج فوری نیروها عقب‌نشینی و اعلام کرد روند خروج نظامیان آمریکایی از سوریه به آرامی و طی چند ماه انجام خواهد گرفت.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی آمریکا روز سه‌شنبه در آنکارا با همتای ترکیه‌ای خود ابراهیم کالین دیدار و گفتگو خواهد کرد.

بولتون پیش از سفر به ترکیه در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد واشنگتن با توجه به خروج نظامیان آمریکا از سوریه، خواستار تضمین امنیت کُردهای مستقر در مرز ترکیه با سوریه است. این در حالی است که مقامات ترکیه گفته‌اند که این کشور به غیرنظامیان کُرد  حمله  نمی‌کند، بلکه با «تروریست‌ها» و عناصر وابسته به داعش می‌جنگند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.