رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید آنکارا نمی‌تواند حرف‌هایی را که جان بولتون در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در خصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت، بپذیرد.

اردوغان: حرف‌های بولتون قابل پذیرش نیست

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه می‌گوید آنکارا نمی‌تواند حرف‌هایی را که جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید در سرزمین‌های اشغالی فلسطین در خصوص عملیات نظامی ترکیه در سوریه گفت، بپذیرد.

جان بولتون اکنون در ترکیه به‌سر می‌برد تا با مقامات ترکیه‌ای در خصوص وضعیت مناطق شمالی سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور گفت‌وگو کند. سخنان آقای اردوغان امروز و هم‌زمان با حضور مشاور امنیت ملی کاخ سفید در ترکیه ایراد شده است.

بولتون دیروز در سرزمین‌های اشغالی بود و تاکید کرده بود که با ترکیه در خصوص وضعیت کُردهای تحت حمایت آمریکا پس از این خروج صحبت خواهد کرد. شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» از حمایت واشنگتن برخوردارند.

اردوغان با خطا خواندن صحبت‌های بولتون در فلسطین اشغالی تاکید کرد که نقشه عملیاتی نیروهای ترکیه برای اقدام نظامی در شرق فرات آماده است. وی تصریح کرد: «به‌زودی برای از بین بردن تروریست‌ها در قلمرو سوریه اقدام می‌کنیم.»

دولت سوریه حضور ترکیه در خاک خود را غیرقانونی و خلاق قوانین بین‌المللی می‌داند.

آقای اردوغان همچنین گفت: «آنهایی که می‌گویند ترکیه کُردها را سلاخی می‌کند، واقعیت را به خوبی می دانند و تنها به‌دنبال تاثیر گذاشتن بر جامعه بین‌المللی هستند.»

وی افزود: «کدام کُردی به جز تروریست‌ها توسط ترکیه کشته شده است؟ ما باید تروریست‌ها را در هر جا که هستند از بین ببریم.»

بحث بر سر شمال سوریه و وضعیت کردها در این منطقه پس از آن بالا گرفت که رئیس‌جمهور آمریکا روز 28 آذر گذشته، اعلام کرد نیروهای آمریکایی از سوریه خارج خواهند شد. آمریکایی‌ها بدون مجوز دولت قانونی سوریه در این کشور حضور دارند.

رئیس‌جمهور ترکیه همچنین در خصوص اعتراضات اخیر در فرانسه سخن گفته است. وی میگوید: «ما می‌دانیم که هواداران گروه تروریستی پ.ک.ک در میان جلیقه زردها حضور دارند و در آینده به دیگر کشورها نیز تسری می‌یابند.»

وی به ادعاها در خصوص نبرد گروه‌هایی چون پ.ک.ک و پ.ی.د با داعش نیز واکنش نشان داده و گفته است نبرد این دو گروه با داعش یک دروغ بزرگ است. چنین نبردی اصالت ندارد و تنها بر مبنای منافع صورت می‌گیرد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.