مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: ۲۵۰۰ روحانی در مدارس این استان مشغول فعالیت های دینی، فرهنگی وبرگزاری نماز جماعت هستند.

۲۵۰۰ روحانی در مدارس خراسان رضوی مشغول فعالیت های دینی هستند

به گزارش قدس آنلاین، قاسمعلی خدابنده ظهر سه شنبه در جلسه ستاد همکاری های مشترک حوزه های علمیه خراسان و آموزش و پرورش اظهار کرد: طبق سند تحول بنیادین، آموزش و پرورش باید به یک نهاد فرهنگی و تربیتی تبدیل شود و از آموزش صرف فاصله بگیرد.

وی افزود: سند تحول بنیادین نیز براساس آموزه های دینی و اسلامی تدوین شده است به همین دلیل آموزش و پرورش وجوه مشترک بسیار زیادی با حوزه علمیه دارد و حتما باید تعاملات ما با حوزه علمیه بیشتر شود.

وی افزود:براساس اهداف سند تحول بنیادین، تعلیم و تربیت تمام ساحتی با تاکید بر ساحت اعتقادی، اخلاقی و عبادی در دستور کار قرار دارد و باید دانش آموزانی اسلامی، انقلابی و متدین تربیت کنیم.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی  ادامه داد: در این راستا  طرح های از جمله امین، طرح روشنا در مدارس استعدادهای درخشان و همچنین برگزاری نماز جماعت در ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه استان با حضور ائمه جماعت روحانی به اجرا درآمده است و حضور روحانیون در مدارس فرصت خوبی است تا دانش آموزان را با فرهنگ دینی و اسلامی بیشتر آشنا سازند.

وی تصریح کرد: دو ساعت از ساعات رسمی آموزش با اختیار مدیر مدرسه به فعالیت های غیردرسی از جمله فعالیت های فرهنگی و تربیتی اختصاص می یابد و در این زمینه می توان با حوزه علمیه همکاری های خوبی داشته باشیم.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.