سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان از روند آماده‌سازی تیمش ابراز رضایت و تأکید کرد که شاگردانش توانایی راهیابی به المپیک ۲۰۲۰ توکیو را دارند.

کرانچار: انتظار این است که تیم ملی بین چهار تیم نهایی راه پیدا کند

به گزارش گروه ورزشی قدس آنلاین، زلاتکو کرانچار، سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان در حاشیه تمرین امروز (سه‌شنبه) این تیم گفت: در واقع اوضاع بسیار خوب است و برنامه‌های ما به خوبی پیش رفته. ما از نظر تمرینات بدنسازی و تکنیکی و تاکتیکی خوب بودیم و تا قبل از سفر به قطر چهار نوبت تمرین داریم و بازیکنان را گروه‌بندی کردیم تا از نظر جسمی تمامی عضلات بدنی‌شان آمادگی لازم را به دست بیاورد. امیدوارم در اردوی تدارکاتی‌مان در قطر هم تیم را در همان سطح بازی‌های دوستانه‌مان حفظ کنیم.

وی در پاسخ به این سؤال که «آیا طلسم حضور در المپیک برای تیم امید ایران شکسته می‌شود؟»، گفت: اول باید صبور باشیم و صبر کنیم که دور اول را پشت سر بگذاریم و بعد ببینیم طلسم می‌شکند یا نه، ولی من که ۲۴ ساعته کنار بازیکنان هستم، می‌بینم که بازیکنان چه انگیزه و روحیه‌ای دارند و آنها می‌دانند که پا در چه راهی گذاشتند. همه می‌دانیم که  باید این مسیر صحیح طی و نهایتاً این طلسم شکسته شود. این امر می‌تواند میسر شود، ولی باید صبور باشیم.

سرمربی تیم فوتبال امید کشورمان درباره دیدار دیشب تیم ملی ایران مقابل یمن تصریح کرد: اگر خاطرتان باشد من پیش از این هم گفته‌ام انتظار می‌رود با توجه به کیفیتی که تیم ایران دارد و همچنین دو دوره حضور پیاپی در جام جهانی شرایط خوبی داشته باشند. از نظر تجربه بچه‌های تیم ملی کاملاً توانستند خواسته‌های کی‌روش را درک کنند و پا در مسیری بگذارند که سرمربی تیم ملی به عنوان نقشه راه طراحی کرده است. انتظار این است که تیم ملی بین چهار تیم نهایی راه پیدا کند، البته باید بازی دوم را هم ببینیم که گام بلندی است برای ادامه راه تیم ملی. مقابل یمن هم شیوه بازی تیم ملی نشان می‌داد که کاملاً با آمادگی کامل پا به این مسابقات گذاشته است.

کرانچار درباره این موضوع که تیم فوتبال امید به انضباط تیمی کامل رسیده است، تصریح کرد: تا این لحظه خداراشکر ما مسائل انضباطی بین بازیکنان‌مان نداشته‌ایم. انتظار بر این است که نفرات وقتی اینجا را ترک می‌کنند تحت نظارت و آگاهی شخصی‌ خودشان باشند و اجازه ندهند مورد خاصی پیش بیاید. تا این لحظه وضعیتی فوق‌العاده از نظر انضباطی چه درون زمین و چه به صورت شخصی بیرون از زمین نداشته‌ایم.  علی شجاعی (بازیکن تیم نساجی) قبل از بازی‌های آسیایی به دلیل مشکلات باشگاهش نتوانست بازی کند. من نمی‌خواهم بیشتر در این باره صحبت کنم، اما او به اردوی تیم امید دعوت شده است. اسدی هم در جاکارتا به دلیل فشارهایی که وجود داشت نتوانست تحمل کند و خودش خواست اردوی تیم ما را ترک کند. این به معنای خط خوردن این بازیکن نیست. من نظارت دارم و هر وقت این بازیکن به سطح لازم از نظر فنی و روحی رسید به اردوی تیم امید دعوت می‌شود. او خط نخورده و احتمال دعوتش هست.

سرمربی تیم فوتبال امید ایران در پاسخ به سؤالی دیگر مبنی بر دعوت از دو رگه‌ها به تیم امید از جمله آرش شرقی و عرفان اردستانی، تصریح کرد: این بازیکنان در لیست کی‌روش بودند و اولویت هم با بزرگسالان است، اما تیم ملی بزرگسالان به دلیل تعهداتش نتوانست از آنها استفاده کند، به همین دلیل ما از فرصت استفاده کردیم. ما دوم، چهارم و ششم فروردین ماه بازی‌های انتخابی المپیک ۲۰۲۰ را داریم. اگر فرصتی فراهم شود قبل از این بازی‌ها این بازیکنان را دعوت می‌کنیم تا توانایی‌های آنها را از نزدیک ببینیم. اگر بتوانند بیایند، چرا از آنها استفاده نکنیم؟ ما باید از نزدیک آنها را ببینیم و قطعاً اگر بازیکنان دیگری هم باشند آنها را به تیم دعوت می‌کنیم.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.