رئیس دفتر امور جولان در نخست وزیری سوریه برای مقابله با طرح رژیم صهیونیستی مبنی بر به رسمیت شناختن اشغال جولان، خواستار یک اقدام مقاومتی بین‌المللی شد.

تأکید مسئول سوری بر مقابله با اشغال جولان توسط رژیم صهیونیستی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «مدحت صالح» رئیس دفتر امور جولان در نخست وزیری سوریه تأکید کرد که رژیم صهیونیستی در تلاش است که از هر شرایطی در راستای طرح اشغالگرایانه و توسعه‌طلبانه خود استفاد کند.

صالح تأکید کرد که رژیم صهیونیستی قصد دارد منطقه جولان اشغالی را از سوریه جدا کند، ولی تا کنون همه طرحهای این رژیم در سطح بین‌الملل به صورت مفتضحانه‌ای شکست خورده است.

وی با اشاره به اینکه ساکنان جولان قانون موسوم به «انتخابات محلی» در این منطقه را رد کردند، تصریح کرد که این اقدام ضربه‌ای به طرح توسعه‌طلبانه صهیونیستها بود.

این مسئول سوری با اشاره به اینکه طرح بعدی اسرائیل ایجاد یک طرح تولید برق در اراضی زراعی بود تا کشاورزی در جولان را هدف قرار دهد، تأکید کرد که این طرح نیز توسط ساکنان جولان شکست خورده است.

روزنامه الوطن به نقل از صالح گزارش داد که پس از شکست طرحهای قبلی، رژیم صهیونیستی با همکاری دولت آمریکا در تلاش است که حاکمیت این رژیم بر جولان را به رسمیت بشناسد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا از آمریکا درخواست کرد که حاکمیت این رژیم بر جولان را به رسمیت بشناسد.

صالح در ادامه هشدار داد که به رسمیت شناختن حاکمیت این رژیم بر جولان توسط آمریکا به پذیرش سایر کشورها نیز منجر خواهد شد و به همین دلیل باید در سطح بین‌الملل، منطقه و ملی با این طرح مقابله کرد و پیام آشکاری به آمریکا و اسرائیل داد.

رئیس دفتر امور جولان در نخست وزیری سوریه  برای مقابله با این طرح، تأکید کرد که اگر دست به اقدام بین‌المللی کارآمد و مردمی نزنند، این اتفاق رخ خواهد داد ولی باید این کار را نجام داد، «هر چند به یک اقدام مقاومتی برای عقب راندن اسرائیل منتهی شود؛ زیرا این خاک ماست و حق داریم که مقاومت کنیم».

وی در پایان همکاری با روسیه را به منظور مقابله با این طرح خواستار شد.

صالح پیشتر نیز گفته بود که روسیه در تلاش است تا بتواند جولان را به سوریه بازگرداند و دمشق نیز از حق خود در بازپسگیری این منطقه عقب نخواهد نشست.

رژیم صهیونیستی از ژوئیه ۱۹۶۷ حدود ۱۲۰۰ ک.م از خاک جولان را اشغال و در سال ۱۹۸۱ آن را به خود منضم کرد؛ هر چند جامعه بین‌الملل این اقدام صهیونیستها را نپذیرفتند.

جولان بر اساس قانون بین‌الملل یک منطقه اشغال شده است و قطعنامه ۲۴۲ شورای امنیت در سال ۱۹۶۷ بر آن صدق می‌کند که به موجب این قطعنامه رژیم صهیونیستی باید از آن خارج شود.

منبع: فارس
انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.