رئیس شورای شهر تهران خاطره‌ای از علت احضار سفیر آلمان در زمان ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بیان کرد.

علت احضار سفیر آلمان در زمان آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محسن هاشمی در مراسم امضای قرارداد ۳۷۶ واگن مترو توسط شرکت واگن سازی پارس و یک شرکت چینی اظهار داشت:  در سال‌های دهه ۷۰ بخش عمده‌ای از تونل مترو ساخته شده بود و در حال بررسی خرید تجهیزات بودیم که در مناقصه‌ای ۴ شرکت اروپایی حضور پیدا کردند و قیمت هر واگن یک و نیم میلیون دلار اعلام شده بود و با توجه به اینکه این قیمت بسیار بالا بود آیت‌الله هاشمی درخواست کرد که دیگر کشورها نیز به این مناقصه دعوت شوند و قیمت را اعلام کنند.

وی بیان داشت: هنگامی که یک سفر به کشور چین داشتیم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از متروی پکن که در آن زمان یک خط داشت و اکنون ۱۷ خط مترو دارد بازدید کرد و از آنها پرسید که قیمت هر واگن مترو ۲۰۰ هزار دلار تمام می‌شود و هنگامی که به کشور بازگشتیم آیت‌الله هاشمی گفت سفیر آلمان را احضار کنند و اخطار بدهید که چرا اینقدر قیمت‌ها را بالا اعلام کرده‌اند. نهایتا مناقصه برگزار شد و کشور چین در این مناقصه برنده شد و فعالیت تجهیز مترو آغاز شد.

رئیس شورای شهر تهران  افزود: از ۱۲۰۰ واگن موجود تهران ۲۰۰ واگن کاملا آماده وارد شده بود و مابقی با همکاری شرکت واگن پارس ساخته شد.

هاشمی بیان داشت: در حال حاضر ۱۳۵۰ واگن دو طبقه و یک طبقه در متروی تهران داریم و برای اینکه در فاصله ورود قطارها به دو دقیقه برسد نیاز به سه هزار واگن داریم بنابراین دو هزار واگن دیگر باید برای مترو تامین شود و امیدواریم واگن‌های تهران هر چه سریع‌تر تکمیل شود و زودتر به نتیجه برسد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.