رئیس هیئت مدیره تعاونی صنعت چاپ استان خراسان رضوی گفت: کاغذی که ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف چاپخانه‌ها را تامین می‌کند، متاسفانه به ناشرین تعلق می‌گیرد و آنان نیز با نشان دادن عنوان کاغذ مورد نیاز را دریافت و سپس آن را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند.

ورود تولیدکنندگان به جای تجار معضلی تازه در صنعت چاپ
به گزارش قدس آنلاین، علی اصغر جلیلیان در خصوص مشکلات موجود در صنعت چاپ اظهار کرد: مشکل اصلی ما در این زمینه خرید آزاد مواد اولیه است که به سبب جابه‌جا شدن جایگاه تاجر و وارد کننده است.
ورود تولیدکنندگان به جای تجار معضلی تازه در صنعت چاپ
وی افزود: در حال حاضر هر کسی به راحتی می‌تواند ارز دولتی گرفته و واردات کالا را انجام دهد سپس اجناس وارده را با قیمت آزاد به فروش می‌رسانند. همچنین برای دور زدن دارایی‌ها نیز فاکتور رسمی را به قیمت نرخ دولتی، به صورت رایگان در اختیار واحدهای صنعتی قرار می‌دهند.
رئیس هیات مدیره تعاونی صنعت چاپ استان خراسان رضوی خاطرنشان کرد: اگر تاجر کالای خود را با همان قیمتی که وارد کرده و با سود منطقی در اختیار تعاونی‌های اصناف قرار دهد و کالاهای وی توسط این تعاونی‌ها توزیع گردد، همه چیز روند روتین خود را طی خواهد کرد.
جلیلیان بیان کرد: همچنین در چنین شرایطی تعزیرات نیز می‌تواند بازار را کنترل کند. ولی الان تعزیرات نمی‌تواند کنترلی داشته باشد در صورتی که بنده مقوای کیلو ۴۸۰۰ تومان را  اکنون با مبلغ ۱۲ هزار تومان خریداری می‌کنم. در چنین شرایطی، تعزیرات چگونه می‌تواند کنترلی داشته باشد؟
وی اضافه کرد: در حال حاضر در چاپخانه علاوه نوسازی ماشین آلات، خرید کالا نیز مشکلات را مضاعف کرده است.
عدم فعالیت چاپخانه‌ها به دلیل کمبود جنس
رئیس هیات مدیره تعاونی صنعت چاپ استان خراسان رضوی با اشاره به وجود کمبودها در صنعت چاپ تصریح کرد: در حال حاضر کمبود بسیار شدید است و چاپخانه‌های ما به دلیل کمبود جنس فعالیتی ندارند.
جلیلیان عنوان کرد: یکی از دلایل کمبود جنس نیز گرانی آن است و اکنون مشتریان و کارخانه‌جات به جای یک میلیون سفارش ۵۰۰ هزار سفارش می‌دهند، به همین دلیل بازار افت زیادی کرده است.
وی ادامه داد: در حال حاضر در مرکب چاپ، کاغذ و مقوا با کمبود مواجه هستیم. کاغذی که ۲۰ تا ۳۰ درصد مصرف چاپخانه‌ها را تامین می‌کند، متاسفانه به ناشرین تعلق می‌گیرد و آنان نیز با نشان دادن عنوان کاغذ مورد نیاز را دریافت و سپس آن را در بازار آزاد به فروش می‌رسانند و بنده به عنوان مصرف کننده و چاپخانه‌دار مجبور به خرید کاغذ از این افراد می‌شوم.

منبع: ایسنا
انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.