جدیدترین نظرسنجی نشان می‌دهد اکثر شهروندان آمریکایی، رئیس جمهور این کشور را عامل اصلی تعطیلی دولت می‌دانند.

"ترامپ" عامل اصلی تعطیلی دولت از نظر آمریکایی‌ها

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، نظرسنجی مشترک رویترز-ایپسوس حاکی است که اکثر رای دهندگان آمریکایی بر این باورند که دونالد ترامپ باید به خاطر تعطیلی دولت مورد سرزنش و عتاب قرار گیرد.

تعطیلی دولت آمریکا طی روزهای گذشته موجب شده است تا پرداخت حقوق هزاران کارمند نهادهای فدرال و دولتی انجام نشود. این نظرسنجی که طی روزهای اول تا هفتم ژانویه انجام شده، نشان می دهد بیش از ۵۱ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که ترامپ مستحق بیشترین سرزنش ها به خاطر تعطیلی دولت است. این رقم نسبت به نظرسنجی دسامبر ۴ درصد بیشتر شده است.

تعطیلی دولت آمریکا امروز چهارشنبه وارد نوزدهمین روز خود شده است. این نظرسنجی افزود: ۳۲ درصد آمریکایی ها نیز نمایندگان دموکرات کنگره را عامل اصلی تعطیلی دولت می دانند و ۷ درصد نیز جمهوریخواهان را به خاطر تعطیلی دولت سرزنش می کنند.

ترامپ همچنان بر درخواست خود مبنی بر اختصاص بودجه ۵.۷ میلیارد دلاری برای احداث دیوار مرزی مکزیک اصرار می کند و وعده داده است که دولت را تا دستیابی به این هدف همچنان تعطیل نگه دارد.

گرچه ورود مهاجران غیرقانونی به آمریکا طی سال های اخیر کاهش چشمگیری داشته ولی ترامپ بر این باور است که احداث دیوار مرزی لازم و ضروری است.

مخالفت دموکرات ها با درخواست ترامپ موجب شده است تا دولت آمریکا از ۲۲ دسامبر تاکنون با تعطیلی بخشی از فعالیت‌های خود روبرو شود.

این نظرسنجی همچنین نشان می‌دهد که ۴۱ درصد افکار عمومی آمریکا از ایجاد موانع مرزی بیشتر حمایت می کنند که این رقم ۱۲ درصد نسبت به نظرسنجی ۲۰۱۵ میلادی کاهش داشته است. میزان مخالفت ها با این مساله در بین دموکرات ها دو برابر افزایش یافته است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.