مازندران- سید محمد نظری از اجرایی شدن طرح آزاد راه آمل – قائم شهر خبر داد.

اجرایی‌شدن طرح آزاد راه آمل – قائم شهر

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی راه و شهرسازی مازندران، سید محمد نظری مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اظهار کرد: به منظور اتصال موثر منطقه به شبکه اصلی و شریانی راههای کشور، احداث شبکه آزادراهی در نوار شمالی ضروری در گذشته احساس شد که این امر تحت عنوان آزاد راه کناره و در امتداد مسیر قائمشهر - ساری مطرح شد.

وی با اشاره به ضرورت احداث آزاد راه مذکور، افزود: آزاد راه آمل – قائم شهر بخشی از آزاد راه دریا بوده است که به لحاظ ارتباطات منطقه ای به عنوان بخشی از کریدور شرقی – غربی در شمال کشور عمل و دارای محدوده نفوذ وسیع تری از استان است.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران ادامه داد: تردد تعدادی از استانهای کشور از جمله آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، قزوین، تهران و البرز به مشهدمقدس مرکز مذهبی و معنوی کشور می تواند از این محور انجام پذیرد و ارتباط بنادر شمالی کشور با مرکز استان و یا تهران نیز از طریق این مسیر تسهیل می شود.

نظری تصریح کرد: آزاد راه مذکور حدفاصل دو محور مهم مواصلاتی استان یعنی محور هراز و فیروز کوه قرار داشته و با احداث این آزاد راه دسترسی شهرهای شرقی استان به محور هراز و شهرهای غربی استان به محور فیروز کوه آسان، سریع و ایمن خواهد شد.

وی یادآور شد: از طرف دیگر با احداث قطعات قبل و بعد ( آزاد راه قائم شهر – ساری و رویان – آمل ) دسترسی شهرهای غرب استان به مرکز و استان گلستان تسهیل  گشته و مصرف سوخت و زمان سفر به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

مدیرکل راه و شهرسازی مازندران اضافه کرد: آزاد راه آمل به قائم شهر بعنوان بخشی از کریدور آزاد راهی شمال کشور از سمت شرق در محل تلاقی با جاده سوادکوه به آزاد راه در دست احداث قائم شهر – ساری متصل شده و از سمت غرب محل تلاقی با جاده هراز (تقاطع امامزاده عبداله) به آزاد راه رویان – آمل که در برنامه توسعه آتی قرار دارد، مرتبط می شود.

نظری خاطرنشان کرد: در صورت اجرایی شدن این طرح،  شیوه ساخت آن از طریق واگذاری به سرمایه گذار BOT  ( ساخت ، بهره برداری ، انتقال ) و هزینه عملیات اجرایی آن براساس برآورد اولیه ۴۷۲۸ میلیارد ریال است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.