فرمانده انتظامی پایتخت از دستگیری ۱۹۳ سارق و انهدام ۱۷ باند سرقت در پایتخت خبر داد.

دستگیری ۱۹۳ سارق و ۱۲ دلال ارزی در قالب  طرح مبارزه با سارقان و محکومان فراری

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، ششمین طرح مبارزه با سارقان و محکومان فراری پایتخت با تلاش ماموران پلیس آگاهی تهران به مرحله اجرا درآمد. 

سردار حسین رحیمی فرمانده انتظامی پایتخت با اعلام خبر فوق اظهار داشت: ۱۹۳ نفر از مجرمان مختلف که در قالب ۴۶ باند اقدام به ارتکاب جرائم مختلف می‌کردند با تلاش همکارانم شناسایی و دستگیر شدند. 

فرمانده انتظامی پایتخت تصریح کرد: ۶۲ نفر از افراد دستگیر شده در سرقت به عنف، زورگیری و گوشی‌ قاپی فعالیت داشتند؛ این متهمان به ۶۸۰ فقره سرقت و زورگیری اعتراف کردند. 

وی گفت: ۳۴ نفر از متهمان بازداشت شده نیز که رد قالب ۱۲ باند به سرقت فعالیت داشتند به ۱۷۵ فقره سرقت منزل و مغازه اعتراف کردند؛ همچنین ۶۹ نفر از سارقان خودرو، موتورسیکلت و لوازم خودرو نیز دستگیر شدند که ۱۳۴۰ فقره سرقت انجام داده بودند. 

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت اعلام کرد: مجرمان بازداشت شده در این طرح به ۲۲۷۵ فقره سرقت اعتراف کردند و باید گفت متاسفانه حدود ۶۴ درصد آنها یعنی ۱۲۶ نفر سابقه‌دار هستند. 

سردار رحیمی  به دستگیری ۱۷ قاچاقچی عمده در این مرحله اشاره و بیان داشت: از این تعداد قاچاقچی چندین محموله قاچاق به ارزش ۵میلیارد تومان کشف و ضبط شد. 

وی با اعلام این مطلب که بحث مبارزه با مواد محترقه نیز در دستور کار پلیس قرار گرفته است اعلام کرد: تا این لحظه چندین انبار دپوی مواد محترقه کشف و ضبط شد؛‌ از این انبارها ۱۵ تن مواد محترقه به دست پلیس افتاد. 

فرمانده انتظامی پایتخت به واردکنندگان مواد محترقه اولتیماتوم داد و گفت: پلیس با واحدهای صنفی که اقدام به نگهداری مواد محترقه کنند برخورد قانونی می‌کند. 

وی از انهدام چند باند گوشی‌قاپی در این طرح خبر داد و گفت: ۴۶۰ دستگاه انواع گوشی مسروقه نیز کشف و ضبط شد.

عالی‌ترین مقام انتظامی پایتخت به دستگیری ۲۱ نفر از سارقان در مکان‌های تجمع‌شان خبر داد وگفت: برای نخستین‌بار ۳۱ قهوه‌خانه که پاتوق سارقان بود مورد بازرسی پیس قرار گرفت و ۲۱ نفر از سارقان دستگیر شدند؛ از این سارقان ۷۰ دستگاه موتورسیکلت کشف شد. 

سردار رحیمی با تاکید بر این مطلب که هرگونه خرید و فروش ارز در معابر ممنوع است به مبارزه بی‌امان پلیس با دلالان ارزی پرداخت و تصریح کرد: در فاصله طرح پنجم و ششم دستگیری سارقان پایتخت حدود ۷۰ نفر از دلالان ارزی بازداشت شدند در چند روز اخیر نیز ۱۲ دلال ارزی دستگیر شدند. 

وی با اعلام این مطلب که تقریبا تمامی صرافی‌های غیرمجاز پلمپ شده‌اند از فروشندگان ارز درخواست کرد به مراکز قانونی خرید و فروش ارز مراجعه کنند. 

سردار رحیمی در پاسخ به سوالی درخصوص دستگیری مردی که به اتهام آزا و اذیت کودکان بازداشت شده است گفت: همکاری مردم در این خصوص بسیار حائز اهمیت بود؛ از لحظه اطلاع پلیس از این ماجرا دو یا سه مورد در این رابطه به پلیس اعلام شد که پس از ۴۸ ساعت ماموران موفق به دستگیری متهم شدند و بعد از آن نیز شکات جدید به پلیس مراجعه کردند. 

وی درخصوص طرح ترافیک، گفت: پلیس به سه مولفه کاهش آلودگی، کاهش ترافیک و تسهیل عبور و مرور در این طرح تاکید دارد و باید تصمیمی گرفته شود که به نفع مردم باشد؛ لذ ا باید جلسات کارشناسی در خصوص ا ین طرح ادامه پیدا کند تا به یک جمع‌بندی برسیم. 

فرمانده انتظامی پایتخت درپاسخ به سوالی در خصوص افزایش سرقت گوشی قاپی در محدوده چهارراه ولیعصر،‌ خیابان جمهوری و معابر مرکزی پایتخت، گفت: با توجه به افزایش قیمت گوشی سرقت آن نیز افزایش پیدا کرد اما اکنون می‌توان گفت که سرقت تلفن همراه مهار شده و سرکلانتری‌های ششم و هفتم پلیس پیشگیری با جدیت بیشتری این امر را دنبال می‌کنند. 

وی درباره خرید و فروش گوشی سرقتی در محدوده پاساژ علاءالدین گفت: در محدوده پاساژ فوق، خیابان جمهوری و بازار اقدامت ویژه‌ای برای مبارزه با سارقان صورت گرفته است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.