وزیر ارتباطات با ترکیب نظرسنجی از کاربران اینترنت و کارشناسان حوزه ارتباطات، راهکار جدید مقابله با پیامک‌های مزاحم را کشف کرد و خبر از محدودیت در ارسال پیامک‌های روزانه داد.

 کشف راهکار جدید مقابله با پیامک‌های مزاحم

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، سامانه دریافت شکایت از پیامک‌های تبلیغاتی حدود یک سال است که با هدف دریافت شکایات مردم از پیامک‌های تبلیغاتی که از سرشماره‌های شخصی ارسال می‌شود، راه‌اندازی شده است.

بر این اساس مشترکانی که پیامک‌های تبلیغاتی و مزاحم دریافت می‌کنند، می‌توانند با ارسال شماره پیامک‌دهنده به شماره پیامکی ۱۹۵ شکایت خود را گزارش کنند.

شواهد و گزارش منتشره از سمت سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی نشان می‌دهد که تاکنون بیش از ۶۰ هزار سیم‌کارت شخصی به دلیل مزاحمت پیامکی قطع شده است.

به گزارش تسنیم، حال با گذشت حدود یک سال از اجرای این طرح برخورد، وزیر ارتباطات دو روز گذشته در توییتی اقدام به نظرسنجی از مخاطبان برای برخورد با این قبیل موضوعات (مزاحمت‌های پیامکی) کرده که گویا قطع سیم‌کارت‌های مزاحم چندان موفق نبوده است.

آذری جهرمی با بیان اینکه مردم از پیامک‌های تبلیغاتی مزاحم متنفر هستند، گفت: این یک واقعیت است و با وجود اینکه ۷۰ هزار سیم‌کارت متخلف هم مسدود کردیم اما باز هم هستند.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه سر منشأها زیاد و هزینه پیگیری قضایی هم زیاد است اما بالاخره باید به سرانجام برسد.

وزیر ارتباطات ضمن نظرسنجی از مخاطبان با ارائه چهار گزینه «ایجاد امکان تبلیغ ارزان»، «بالا بردن قیمت سیم‌کارت»، «بالا بردن قیمت پیامک‌ها» و «محدودیت تعداد پیام در روز» خواسته که نظرشان را با انتخاب یکی از این گزینه‌ها درباره برخورد با پیامک‌های مزاحم اعلام کنند.

با توجه به برگزاری این نظرسنجی توییتری، وزیر ارتباطات تصمیم نهایی را با استفاده از نظرات مخاطبانش در توییتر و جلسه‌ای با کارشناسان این حوزه، در راستای ساماندهی پیامک‌های مزاحم أتخاذ کرد.

آذری جهرمی علت رواج پیامک‌های مزاحم را عدم وجود راهکار مؤثر، ارزان و در دسترس دانست و اظهار کرد: در مصوبه ۲۷۰ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات راهکاری برای تبلیغ قانونمند با رضایت مشتری و پرداخت هزینه به دریافت‌کننده دیده شده است.

وزیر ارتباطات خاطرنشان کرد: این مصوبه باید توسط اپراتورها عملیاتی شود همچنین در هفته آتی در جلسه‌ای با فعالان بازاریابی دیجیتال راهکارهای ایجاد کانالی مؤثر، ارزان و در دسترس برای مشاغل به جای پیامک بررسی و اجرایی خواهد شد.

وی همچنین از تشدید شناسایی و برخورد با ارسال‌کنندگان پیامک‌های مزاحم ظرف پنج روز آینده خبر داد و گفت: سیستم کشف تخلفات سازمان تنظیم مقررات با تنظیمات سخت‌گیرانه‌تری فعالیت خواهد کرد؛ برخورد با دفاتر خدماتی فروش سیم‌کارت‌های غیرقانونی و لغو مجوز آنها در دستور کار قرار گرفت.

از جمله دیگر تصمیماتی که در این جلسه أتخاذ شد، محدودیت در ارسال پیامک روزانه بود؛ آذری جهرمی در این باره نوشت: فعلا سقف مشخصی برای ارسال روزانه مشخص شد.

وی افزود: دو پیشنهاد وجود دارد؛ اول اینکه بالاتر از سقف، ارسال نشود یا اینکه با تعرفه بیشتری محاسبه شود؛ أتخاذ تصمیم در این خصوص قانونا با کمیسیون تنظیم مقررات است و تا یکشنبه هفته بعد نهایی خواهد شد.

به گزارش تسنیم، یکی از گزینه‌های موجود در نظرسنجی هم «گران کردن تعرفه پیامک و قیمت سیم‌کارت» بود که ظاهرا با توجه به عدم اقبال عمومی مردم، از دستور کار خارج شده است.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.