رییس بنیاد سعدی در نشست خبری مدرسه زمستانی زبان و ادبیات فارسی، گفت: شک نکنید زبان فارسی درخطر است، وقتی به یک مغازه غذافروشی در شمال شهر تهران مراجعه می‌کنید باید به دنبال زبان فارسی در آن بگردید و شاید پیدا نکنید.

حداد عادل: بودجه واقعی بنیاد سعدی افزایش نداشته است

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، غلامعلی حداد عادل رییس بنیاد سعدی صبح امروز(چهارشنبه) در نشست خبری مدرسه زمستانی زبان و ادبیات فارسی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره بودجه بنیاد سعدی که به تازگی اعلام شده و با افزایش چهاردرصدی برخوردار بوده گفت: ظاهرا رقم بودجه نشان‌دهنده افزایش جزیی چهار و هفت دهم درصدی است ولی وقتی توجه می‌کنید که هشتاد درصد بودجه باید صرف خرید ارز شود و بدانیم بودجه سال قبل بر اساس ارز ٣ هزار و ٥٠٠ تومان بسته شده بود، آن وقت افزایش ٤ و هفت درصدی نشان می‌دهد چقدر قدرت بودجه‌ای ما با کاهش همراه است.

وی ادامه داد: باید در این شرایط بسازیم یعنی به ظاهر رقم بودجه ما کم نشده اما در واقعیت این است که نسبت به سال قبل باید ارز را با رقم سه برابر بیشتر تهیه کنیم ضمن اینکه بیست درصد به حقوق کارکنان ستادی که اندک هم هستند افزودیم.

حدادعادل تصریح کرد: کل کارکنان ستادی بنیاد سعدی به ٥٠ نفر هم نمیرسد ما تلاش کردیم بنیاد را شلوغ نکنیم و بار سنگین خقوق را بر دوش دولت قرار ندهیم. تا بودجه ما صرف زبان آموزی شود.

صحرایی معاون آموزش بنیاد هم درباره تعداد اساتید ان را منوطبه تعیین سطح متقاضیان دانست و گفت. پیش بینی ما استفاده از ده استاد است.

حداد عادل در بخش دیگر سخنانش گفت: شک نکنید زبان فارسی درخطر است، وقتی به یک مغازه غذافروشی در شمال شهر تهران مراجعه می‌کنید باید به دنبال زبان فارسی در آن بگردید، شاید پیدا نکنید، همه باید برای حفظ زبان فارسی که حفظ هویت ما ایرانیان است همت کنیم.

وی ادامه داد: غرب‌زدگی ریشه‌دارتر از آن است که با این تعارفات رفع شود به جای حل کردن مشکلات با مجازات باید فکری کرد، متأسفانه بلیت‌های هواپیما به زبان انگلیسی ارایه می‌شود در حالی که بارها تذکر داده این که باید به فارسی باشد اما با وجود مطرح شدن در شورای عالی انقلاب فرهنگی ولی هنوز هم بلیت ها به زبان انگلیسی است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.