البرز-احمد فاضلیان با بیان اینکه فقر موجب بسیاری از جرائم می شود، گفت: جذب افراد در نیروهای مسلح بسیار حائز اهمیت است ودر این زمینه باید نخبه گزینی شود.

 ضرورت نخبه‌گزینی در جذب نیروهای مُسلح

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احمد فاضلیان رییس کل دادگستری استان البرز پیش از ظهر امروز (چهارشنبه) در مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان البرز اظهار کرد: اقدام پسندیده سازمان قضایی نیروهای مسلح کشور توجه به پیشگیری و انجام اقدامات در جهت نهادینه شدن این امر مهم است.

 وی افزود:در این خصوص کارهای خوبی هر ساله در همه استان های کشور انجام شده است.

رئیس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه درسازمان قضایی نیروهای مسلح کارهای علمی و تخصصی انجام شده است، ‌گفت: در این میان به اقدامات پیشگیرانه در برابر جرم که یکی ‌از مهمترین موارد در جامعه است، پرداخته شده است.

فاضلیان در ادامه گفت: فقر امروز موجب بسیاری از جرائم می شود و در کنار آن شاهد بروز پدیده هایی دیگر برای بروز جرائم مختلف هستیم، به همین دلیل در کل برای جرم که عموما اقشار آسیب پذیر جامعه را درگیر می کند باید به دنبال راهکار بود.

این مسئول با بیان اینکه برای مقابله با اعمال مجرمانه باید دنبال راهکار بود، گفت: در این خصوص هزینه اقتصادی و غیر اقتصادی هر دو را متقبل می شویم تا به نتیجه دست پیدا کنیم.

وی ادامه داد: تجربه به ما نشان می دهد گاهی یک جرم آثار بلندمدتی در جامعه دارد که در روح و جسم مردم باقی می ماند.

رییس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه اکنون شاهد کاهش جرائم در مجموعه نیروهای مسلح به دلیل اقدامات پیشگیرانه هستیم، افزود: در مجموعه هایی مانند پادگان ها آمار حاصل از فعالیت های پیشگیرانه زیاد است.

وی اضافه کرد: انتظار ما این است که در نیروهای مسلح کسانی که در ارتباط مستقیم با مردم بوده و امورات مردم را مورد بررسی قرار می دهند در مورد بکارگیری امور پیشگیرانه بیشتر مورد توجه باشند.

فاضلیان با بیان اینکه جذب نیرو در نیروهای مسلح  بسیار حائز اهمیت است، ‌گفت: در این زمینه باید نخبه گزینی شود.

وی ‌در ادامه گفت: دیگر رویکردهای مهم در خصوص نیروهای مسلح‌ این است که نظارت ها باید تقویت شود و در انتصابات دقت شود تا هرکسی در جای خود قرار گیرد.

رییس کل دادگستری استان البرز با بیان اینکه تامین مسائل رفاهی و معیشتی نیز باید رعایت شود، گفت: اگر شرایط مناسب برای کارکنان در نظام اسلامی فراهم شود و به معیشت آنها توجه کنیم به کارکردهای خوبی خواهیم رسید.

وی به مهمترین کارکردهای سازمان‌ نظام قضایی اشاره کرد و گفت: حفظ اقتدار یک مولفه مهم است و در محیطی قانونمند که همه خود را مقید به اجرای قانون بدانند این مولفه اجرا خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.