وزارت خارجه روسیه از تحویل به موقع و مطابق قرارداد سامانه‌های پیشرفته «اس-۴۰۰» به هند خبر داده است.

روسیه سامانه‌های "اس-۴۰۰" را مطابق توافق به هند تحویل می‌دهد

به گزارش گروه بین‌الملل قدس آنلاین، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز (چهارشنبه) اعلام کرد، هند در چارچوب توافق صورت گرفته با مسکو سامانه‌های پدافند هوایی «اس-۴۰۰» را دریافت خواهد کرد و اجرای این قرارداد تأخیر نخواهد داشت.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، معاون وزیر خارجه روسیه به خبرنگاران گفت: «تعهدات ما ذیل قرارداد با هند اجرا خواهد شد و این کشور سامانه‌های خود را سر وقت و بدون تأخیر دریافت خواهد کرد. بنابراین، دهلی نو می‌تواند این اطمینان را داشته باشد که امنیت ملی این کشور به زودی تقویت خواهد شد».

بر اساس این گزارش، مسکو و دهلی‌نو در ماه اکتبر سال ۲۰۱۸ میلادی (مهرماه) قراردادی به ارزش ۵ میلیارد دلار برای تحویل سامانه‌های پیشرفته «اس-۴۰۰» به هند امضا کردند. طبق این قرارداد، مسکو موظف شد تا پنج مجموعه سامانه «اس-۴۰۰» را تا پیش از پایان سال ۲۰۲۳ در اختیار هند قرار دهد.

این توافق طی سفر «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه به هند به امضا رسید. طبق اعلام «یوری بوریسف» معاون نخست‌وزیر روسیه، این قرارداد با ارز ملی روسیه انجام می‌گیرد و قرار است هند مبلغ این قرارداد را به پول ملی روسیه به این کشور پرداخت کند.

علاوه بر این، روسیه در ماه نوامبر نیز قراردادی با هند برای تحویل چهار ناوچه جنگی «Project ۱۱۳۵۶» به امضا رسانده است که بر اساس این قرارداد، دو ناوچه جنگی در شرکت کشتی‌سازی «یانتار» روسیه در سواحل بالتیک تولید می‌شود و دو ناوچه دیگر نیز در شرکت کشتی‌سازی «گوآ» هند تولید و در اختیار نیروی دریایی این کشور قرار می‌گیرد.

«الکسی راخمانف» رئیس شرکت ملی کشتی‌سازی روسیه گفته بود که نخستین ناوچه تحت این قرارداد قرار است ظرف مدت سه سال آینده در اختیار هند قرار گیرد.

در ماه‌های گذشته، آمریکا کشورهایی را که با روسیه قراردادهای نظامی و تسلیحاتی امضا کرده بودند، تحت فشار گذاشته تا از این قراردادها صرف نظر کنند. اما مسکو اخیرا اعلام کرد که به رغم فشارهای غرب، این قرارداد نهایی شده است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.