سفیر تاجیکستان در چین و دبیر کل جدید سازمان همکاری شانگهای دیدار و گفت‌وگو کردند.

دیدار سفیر تاجیکستان با دبیرکل شانگهای؛ اوضاع منطقه محور رایزنی

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «پرویز دولت زاده» سفیر تاجیکستان در چین و «ولادیمیر نارف» دبیر کل جدید سازمان همکاری شانگهای در مقر این سازمان در شهر «پکن» دیدار و گفت‌وگو کردند.

طرفین در این ملاقات در زمینه جنبه‌های مختلف توسعه تعاملات سیاسی، اقتصادی و انسانی در فضای شانگهای و همچنین مسائل مهم بین المللی بحث و تبادل نظر کردند.

مسائل مربوط به آمادگی و برگزاری نشست‌های اصلی سازمان مذکور در سال ۲۰۱۹ میلادی از جمله نشست شورای سران و همچنین شورای نخست وزیران کشورهای عضو شانگهای در شهر «بیشکک» قرقیزستان و «تاشکند» ازبکستان مورد توجه ویژه ۲ طرف قرار گرفت.

سفیر تاجیکستان ضمن تبریک به ولادیمیر نارف به دلیل انتصاب به این سمت آمادگی طرف تاجیک برای کمک به سازمان مذکور را در اجرای برنامه‌های پیش رو، اعلام کرد.

سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین المللی بین دولتی است که در تاریخ ۱۵ ژوئن سال ۲۰۰۱ میلادی در شانگهای چین از سوی قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شده است.

در نشست این سازمان که تاریخ ۸ و ۹ ژوئن سال ۲۰۱۷ میلادی در شهر «آستانه» پایتخت قزاقستان برگزار شد، هندوستان و پاکستان عضو دائمی سازمان همکاری شانگهای‌ شدند.

اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس اعضای ناظر این سازمان هستند.

ترکیه، سریلانکا، ارمنستان، آذربایجان، نپال و کامبوج شریک گفت‌وگو با این سازمان هستند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.